El projecte estaria en funcionament el 2017 i té un cost estimat de 217 milions, amb un estalvi de 93 milions en relació a l’actual. Però la directora de l’Aeroport treu importància al projecte d’establir un tren llançadora amb el centre de Barcelona. Corrochano diu que el més important és “que hi hagin diferents tipus de transports perquè no tots els passatgers demanen el mateix”

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va proposar ahir al matí un servei de llançadora ferroviària que connecti el centre de Barcelona amb la T-1 de l’aeroport del Prat cada 15 minuts.

La inversió es repartiria al 50% entre l’administració pública i el sector privat i el sistema de tarifes discriminaria entre els usuaris recurrents i els puntuals.

El cost estimat del projecte del Govern és de 217 milions d’euros, 93 milions menys que la solució que proposa el Ministeri de Foment i que encara no s’ha començat a executar, i es podria posar en servei el 2017.

L’estalvi inicial seria gràcies a no executar l’estació de la T-2, que es construiria en una segona fase.

La directora de l’aeroport del Prat, Sonia Corrochano, però, treia ahir mateix importància al projecte proposat pel Govern d’establir un tren llançadora que connecti de forma directa la T1 amb el centre de Barcelona.

Corrochano va afirmar que desconeix el projecte, i que no el podrà valorar fins que en conegui més detalls. En qualsevol cas, va afegir que creu que “la intermodalitat, en general, és positiva” i que el més important és “que hi hagin diferents tipus de transport” fins a l’aeroport “perquè no tots els passatgers demanen el mateix”.

Corrochano ho va dir des de la mateixa T1, on va recollir el Premi Global a la millor Sala VIP de l’any 2013, segons van valorar les persones usuàries de ‘business’ d’arreu del món.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here