Convocada pel Sindicat d’Estudiants Catalans, la vaga es va convocar per denunciar la llei Wert, la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa; per reivindicar beques, la gratuïtat de les matrícules, dels llibres i del transport pels estudiants de famílies treballadores; i per denunciar la degradació de la Formació Professional, entre altres reivindicacions
La vaga convocada pel Sindicat d’Estudiants als instituts públics d’ESO, Batxillerat i FP ha tingut una participació desigual, variant del 10 al 70% en la primera jornada, i del 28 al 76% en la segona; depenent de la demarcació, segons les dades facilitades pel Departament d’Educació.
El Baix Llobregat ha estat un dels territoris de Catalunya on més s’ha secundat la vaga. La primera jornada amb un 53% de l’alumnat i la segona amb un 76%, només superat per les xifres de la ciutat de Barcelona.
Diverses localitats del Baix Llobregat han viscut entre ahir i avui accions de protesta en defensa de l’educació pública, com en el cas d’Esparreguera o Esplugues.
El Sindicat d’Estudiants xifra el seguiment de la vaga en un 95%.
A Sant Just, seguiment desigual
Al centre santjustenc, la majoria dels alumnes que van secundar el primer dia la vaga eren de 3r d’ESO, per tant, era el primer cop que se’ls permetia fer vaga i pràcticament tots els estudiants de 3r van faltar a classe.
De 4t d’ESO només la meitat van secundar la protesta. I a 1r i 2n de Batxillerat el seguiment va ser minoritari. De 2n, per exemple, hi van assistir tots els alumnes, mentre que a 1r, dels tres grups que hi ha, només n’hi va faltar un.
Tot i això, des de l’Institut deien que el seguiment potser seria majoritari avui, en la darrera jornada de vaga.
A Esparreguera, manifestació de protesta
Dijous a la tarda, una àmplia majoria de la comunitat educativa d’Esparreguera va voler fer arribar la seva postura de rebuig a la nova llei educativa (LOMCE) i en defensa d’un ensenyament de qualitat i en català, amb la celebració d’un acte conjunt a la Plaça del Centre, i una marxa pels carrers de la vila.