L’Aeroport de Barcelona-el Prat participa en un programa europeu de reducció de diòxid de carboni
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]s tracta d’un intercanvi de bones pràctiques amb ajuntaments d’arreu d’Europa. Representants de diversos ajuntaments europeus com Einhoven, París, Estocolm, Viena o Praga, acompanyats de membres del consistori del Prat de Llobregat, han visitat les instal·lacions de l’Aeroport de Barcelona.
Ho han fet en el marc d’un programa de cooperació europeu que té com a objectiu la reducció del diòxid de carboni que genera l’activitat aeroportuària, tant la dels mitjans de transport com els de les mateixes instal·lacions. Es tracta d’un intercanvi d’experiències i bones pràctiques. Els visitants han pogut veure la flota de vehicles elèctrics del Prat i les diferents zones de transport públic que hi ha a l’aeroport català. També se’ls ha ensenyat la futura ubicació del metro i se’ls ha explicat el Pla de millora de la qualitat de l’aire que està desenvolupant el departament de medi ambient de l’Aeroport de Barcelona-el Prat, segons ha informat Aena en una nota de premsa.
Gavà vol esmenar el nou reglament de la UE sobre soroll dels aeroports perquè el considera massa permissiu
L’alcalde, Joaquim Balsera (PSC), insta els batlles a mantenir la unitat la setmana després que el seu homòleg de Castelldefels proposés reformar la tercera pista del Prat
El nou reglament regulador del soroll als aeroports que prepara la UE per substituir l’actual directiva, del 2002, és massa permissiu segons l’Ajuntament de Gavà. Fins ara, el consistori havia aconseguit introduir canvis en el funcionament de la infraestructura per minimitzar el seu impacte sobre els veïns de la vila, i amb la nova norma tem que tindrà menys força per poder-ho fer. Per això va presentar esmenes al reglament, que és a punt de debatre’s al Parlament Europeu.
L’alcalde, Joaquim Balsera (PSC), va aprofitar per fer una crida a la unitat als seus homòlegs de la comarca, després que Manuel Reyes, alcalde de Castelldefels, proposés reformar la tercera pista del Prat. Segons el batlle gavanenc, els alcaldes de l’entorn de l’aeroport han de “centrar els esforços en què no se’ns colin, i permeteu-me l’expressió, projectes en altres estaments com podria ser el parlament europeu”, enlloc de fer propostes individuals.