L’aeroport del Prat ha superat al de Barajas, gràcies al turisme i l’exportació, segons va informar ahir la Cambra de Comerç de Barcelona

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’ Aeroport del Prat ha superat enguany per primera vegada a Barajas com a principal punt d’origen i destinació de passatgers, amb 17,5 milions entre gener i juliol a Barcelona davant dels  16,7 milions de Madrid, segons a difós la Cambra de Comerç de Barcelonaen un comunicat.

Durant els vuit primers mesos de l’any, un total de 24.122.919 passatgers han passat per l’aeroport de Barcelona-El Prat, el que representa un increment del 4,4% respecte al mateix període de 2011. En canvi, l’aeroport de Madrid-Barajas acumulava 31.015.040 passatgers fins a l’agost, o sigui, un 7,7% menys.

Si es té en compte, exclusivament, els passatgers que tenen com punt d’origen o destinació Barcelona, sense contar els passatgers en trànsit o vols de connexió, l’aeroport català ja va superar per primera vegada al mes de març i en els mesos següents a l’aeroport de Madrid-Barajas com a punt d’origen i destí.

En aquest sentit, entre gener i juliol, Barcelona va registrar 17.515.953 passatgers en origen o destinació, mentre que Madrid va arribar els 16.797.455. “Barcelona és el tercer aeroport d’Europa en termes de passatgers d’origen i destinació”, ha destacat el president de la Cambra de comerç de Barcelona, Miquel Valls. Els aeroports que superen al del Prat son Heathrow (Londres. 28,27 milions de passatgers) i Charles De Gaulle (París. milions de passatgers).

Valls, ha declarat que aquesta situació “mostra la força de la ciutat i la seva àrea d’influència com a destí real de visitants”.

L’augment del tràfic intercontinental, un 4,1%, i europeu, 12,1%, ha influït en aquest creixement, que ha estat a més especialment afavorit pel turisme i l’exportació. No obstant això, la càrrega aèria mostra una tendència menys positiva, ja que malgrat que a l’agost la càrrega va créixer un 6,2%, en els últims mesos ha descendit un 2,9%. Per això, la Càmera treballa amb el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) i amb el Comitè de Càrrega Aèria de Barcelona- Catalunya Centre Logístic, per a impulsar aquest sector.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here