El Baix Llobregat debatrà el proper 20 de setembre sobre les problemàtiques de la mobilitat i el dèficit en les infraestructures que el territori i el Consell Comarcal, en particular, porta reclamant des de fa temps
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l Fòrum de la Mobilitat del Baix Llobregat pretén debatre amb profunditat i conèixer de primera mà l’opinió de les diferents administracions i agents econòmics i socials respecte a les qüestions de la mobilitat comarcal. La comarca, en especial el sud i centre d’aquesta, comparteixen els problemes de mobilitat d’una densa zona com és l’àrea metropolitana de Barcelona, però en el cas particular del Baix Llobregat s’agreuja per la presència de grans infraestructures logístiques i de mobilitat de valor estratègic en l’àmbit metropolità, nacional i internacional, com pot ser el port, l’aeroport o el futur corredor del Mediterrani.
La delicada situació de la comarca en termes de mobilitat s’agreuja en moments com els actuals de crisis econòmica i de manca d’inversió en la millora o nova creació de infraestructures, en molts casos ja compromeses, o el que es pitjor, amb els endarreriments constants en la finalització de infraestructures clau per a la comarca com són el túnel de la variant N-340 al seu pas per Vallirana o el pont que comunicarà l’A-2 i l’AP-7.
En els pressupostos generals de l’Estat d’aquest any, tal i com ja va denunciar en el moment de la seva publicació el president del Consell, Joaquim Balsera, tampoc s’ha inclòs altres projectes ja planificats i pendents, entre els quals els que afecten als accessos viaris i ferroviaris al port, amb la seva ampliació i l’endarreriment de la connexió ferroviària, que repercutirà en el transit de vehicles, sense que es millorin les vies de comunicació actuals o el projecte pendent per part del Ministeri de Foment de creació d’un carril Bus-VAO a la B-23 per impulsar i millorar la mobilitat a la comarca i fer més eficient el transport col·lectiu de viatgers per carretera, ja sigui públic (autobusos i autocars) com privat (alta ocupació).
Per totes les raons aquí esmentades el Fòrum de la Mobilitat del Baix Llobregat pretén debatre amb profunditat la situació actual en que es troben les infraestructures de la comarca i les possibilitats de millora de la mobilitat que aquestes presenten, tant pel que fa al moviment de mercaderies, com al de persones i conèixer de primera mà l’opinió de les diferents administracions i agents econòmics i socials respecte a les qüestions de la mobilitat comarcal. Amb aquesta finalitat, la participació en aquest fòrum serà molt diversa, hi estan convidats persones representants de la societat civil organitzada, d’organitzacions empresarials, sindicals i representants polítics del territori, vegeu el programa per a més especificacions.