L’Ajuntament va aprovar divendres passar aquest nou Pla, que ha de permetre garantir les línies mestres de les politiques d’atenció a les persones a aquesta vila del Baix Llobregat

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l Pla és una resposta a les noves necessitats derivades de la situació econòmica i treballa per afrontar dos reptes: el primer és garantir i millorar la cobertura de les necessitats socials existents, oferint una bona qualitat de servei. En aquest sentit s’han centrat els esforços en reduir llistes d’espera en Teleassistència, a ampliar Servei d’Atenció Domiciliària i a posar els mitjans per tal que l’espera per l’accés al servei sigui el menor possible.

El segon és atendre les noves necessitats aparegudes per la situació econòmica. En aquest sentit s’ha potenciat el treball transversal i de col·laboració amb altres departaments de l’Ajuntament i col·laboració amb entitats socials per detectar problemàtiques i treballar conjuntament. Els objectius i accions recollits en el Pla s’han pogut traçar amb més detall gràcies, entre d’altres, a la tasca duta a terme pels equips de treball del Consell de Seguiment de la crisi.

Algunes de les accions concretes que recull aquest Pla són: assolir el ràtio de personal Educadors/es Socials fixat en el Contracte Programa per a l’any 2014, ampliació de la plantilla de Serveis Socials amb un/a treballador/a social, adjudicació de 30 nous Teleassistències al 2012 i reducció de la llista d’espera en un 15%, tornar a implementar el projecte “Com et Trobes” prioritzant les persones majors de 80 anys que viuen soles i l’elaboració d’un Protocol d’Absentisme Escolar i Situacions de Risc.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here