El Conseller va posar ahir a Abrera, la B-40 com exemple de la manca d’inversions per part de l’Estat en les infraestructures catalanes, criticant que en canvi l’Estat hagi invertit en d’altres menys necessàries
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va posar les obres de la B-40 com exemple de l’abandonament de les infraestructures estratègiques de Catalunya que són de titularitat de l’Estat. Avui, la B-40 és una carretera cap a enlloc: les obres d’aquesta via a Abrera, acaben en una muntanya de terra.
“Catalunya i el Govern hem dit prou, no demanem més traspassos ni inversions, sinó que reclamem l’autonomia per gestionar les nostres infraestructures i la sobirania sobre els nostres recursos”, va sentenciar.
El conseller va lamentar que l’Estat només destinarà 3,6 milions d’euros dels Pressupostos Generals de 2013 a la B-40, una obra que absorbiria el pas d’entre 20.000 i 30.000 vehicles diaris, mentre ha desdoblat carreteres amb menys de 3.000 vehicles al dia en altres territoris de l’Estat.
Altres infraestructures necessàries “abandonades”
Els temes més candents son la gestió de l’aeroport del Prat, la connexió de l’A-2 i l’AP-7, el soterrament de la via de tren a Sant Feliu, la variant de la N340 a Vallirana i el metro.
Les jornades de Mobilitat organitzades pel Consell Comarcal del Baix Llobregat el 21 de setembre, es van centrar en en el futur d’aquestes infraestructures.
Per més informació detallada de les peticions en infraestructures per millorar la mobilitat al Baix Llobregat, consulteu aquest enllaç