Atorgat per la publicació especialitzada “El vigía”, s’ha decidit guardonar al moll Prat per esdevenir un referent mundial en eificiència i avenç tecnològic

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]ls Premis a les Millors Iniciatives d’Espanya en Logística, Transport i Infraestructures, que organitza anualment la publicació “El vigía” en col·laboració amb la Fundació Cercle d’Infraestructures, han arribat enguany a la XIV edició, en un acte de lliurament que va tenir lloc aquesta setmana, a la seu del Museu Marítim de Barcelona.

El Premi a la Millor Iniciativa Logística ha estat per a la terminal Best del moll Prat del port de Barcelona i, per extensió, al grup Hutchison, “per convertir el port de Barcelona en un referent mundial en terminals de contenidors eficients i avançades tecnològicament, que permeten a l’enclavament català augmentar el seu protagonisme en la cadena de transport dels grans fluxos internacionals”.

El moll Prat

La terminal de contenidors del moll Prat, a la qual donen servei els accessos viaris i ferroviaris provisionals, disposarà d’una superfície total de 100 hectàrees i una capacitat per manipular 2,65 milions de TEU a l’any. Gestionada pel primer operador de terminals portuàries del món (Hutchison Port Holdings, HPH), és la instal·lació semiautomatitzada més avançada de la Mediterrània.

Inauguració de la nova terminal

El president de la Generalitat, Artur Mas, va assenyalar la terminal Barcelona Europe South Terminal (BEST) com l’exemple que “és rendible invertir a Catalunya”. Durant la inauguració, el mes passat, de la nova terminal de Hutchison al Port de Barcelona, el president va reclamar a l’Estat que compleixi amb la seva part i executi els accessos ferroviaris definitius al moll Prat.

“Si no tenim les infraestructures a punt, sempre estarem un pas per sota de les potencialitats, per molt que hi hagi inversió estrangera”, va sentenciar Mas.

El Port de Barcelona va posar el mes pàssat en servei els accessos ferroviaris provisionals al moll Prat amb la circulació del primer tren de mercaderies amb origen a Saragossa i destinació a la nova terminal de contenidors de Tercat, situada al moll Prat de Barcelona.

Es tracta d’un tren operat per Renfe de 520 metres de longitud, amb 33 vagons i que va transportar un total de 76 TEU, un TEU equival a un contenidor de 20 peus. El Port de Barcelona ha invertit un total de 41 milions d’euros en la construcció dels accessos viaris i ferroviaris provisionals al moll Prat, el primer moll que entra en funcionament a la nova zona de l’ampliació del Port.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here