L’èxit ve donat per la qualitat de les tapes, el fet diferenciador d’oferir tapes amb Pota Blava i a una extensa difusió de la iniciativa
[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]L[/dropcap]a ruta de la tapa del Prat de Llobregat, el Quinto Tapa, que va començar el 25 d’octubre, ja és tot un èxit. Passat el segon cap de setmana, el consum de Quintos amb la tapa de cadascun dels vint restauradors que conformen la ruta ha arribat a més de 10.000 unitats venudes.
Durant el primer cap de setmana ja es van superar les expectatives dels restauradors, ja que molts d’ells van esgotar les seves existències de Quintos i tapes que tenien previstes.
Les dades de consum proporcionades pel patrocinador principal, Estrella Damma, ofereixen aquesta projecció de vendes, que constitueixen tot un èxit d’aquesta iniciativa local, aconseguint apropar a la ciutat del Prat de Llobregat visitants d’altres ciutats de l’entorn, que estan degustant tot tipus d’innovadores tapes.
Un dels objectius d’aquesta proposta és motivar el consum dins de la restauració local i potenciar el producte local a través del Pota Blava, un producte que ofereix un fet diferencial i qualitatiu respecte a altres rutes de tapes, a més d’incentivar indirectament les visites als espais naturals del Prat: molts dels visitants que realitzen la ruta de tapes aprofiten per fer turisme al Delta del Llobregat.
Èxit també a les xarxes socials
La interacció amb els participants de la ruta de la tapa del Prat està sent un altre pilar de l’èxit d’aquesta iniciativa. La web pròpia (www.quintotapa.cat) rep 200 visites diàries i el hashtag #quintotapa de la xarxa social Instagram recull 250 fotografies que han realitzat els clients dels vint restauradors que formen part de la ruta.
A través dels perfils de Twitter (@agtbaix) i de Facebook s’informa diàriament de tota l’oferta gastronòmica que es pot trobar al Quinto Tapa, a més de recordar els diferents premis als quals poden optar els participants d’aquesta ruta. Una de les referències d’aquesta aposta per la innovació és la creació exclusiva d’una aplicació per a mòbils des d’on accedir al web, que ja s’ha descarregat en més de 150 d’ocasions.
L’oferta gastronòmica del Quinto Tapa
La participació dels restaurants i bars del Prat de Llobregat en el Quinto Tapa es concreta en una doble oferta de degustació: la tapa especialitat de la casa amb un Quinto Damm té un preu de 2,5 €, i de 3,5 € la tapa Pota Blava i el Quinto Damm, un preu unificat per a tots els establiments participants.
Amb la intenció de motivar a la participació de restauradors i consumidors, el Quinto Tapa té un premi a la millor tapa de bars i restaurants participants. Els clients, a més, també tenen diferents premis. Mitjançant una butlleta poden anar valorant les tapes de cada establiment i un cop segellada en cinc bars i restaurants diferents, els clients poden participar en el sorteig d’un àpat en un restaurant d’estrella Michelin.
Amb la mateixa butlleta també es regalarà la participació de 10 persones en un taller gastronòmic, que se celebrarà el 28 de novembre. Per últim, aquells que participin a través de Facebook votant la millor tapa, també tindran premi: un lot de productes Damm.
El Quinto Tapa és una iniciativa de l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) i compta amb Estrella Damm com a patrocinador principal. També hi col·laboren l’Ajuntament del Prat, Rúbrica Editorial, Lambada Estudio i Viu El Prat.
Els restauradors locals que hi participen són As de Copes, Ca la tata, Cal Ramón, Casa Ramón, Cèntric Gastrobar, Dolmar Bar, El Capitán Garfio, El Cortijo, El Regust, El Zurito, La Castellana, La Font del Gall 1, La Font del Gall 2, La Lluna en un Cove, La Sal Marina, Mar i Muntanya, Ona Nuit restaurant, Pau Casals, Sinfonía, 2 de vins; i el Taller Gastronòmic que ofereix Kta’s.