La ruta de la tapa del Prat de Llobregat s’ha consolidat en poc més de tres setmanes com un referent gastronòmic del Baix Llobregat, superant totes les expectatives dels organitzadors

[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]L[/dropcap]a Ruta de la Tapa del Prat, QuintoTapa, impulsada per l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) va finalitzar el passat 18 de novembre, després de tres intenses setmanes reivindicant la gastronomia local i dinamitzant el sector de la restauració del Prat de Llobregat, havent servit més de 22.000 tapes.

Aquesta ruta, on han participat 20 bars i restaurants de la ciutat va superar les 10.000 unitats venudes durant els primers deu dies, consolidant la parella gastronòmica del Quinto Damm i la tapa amb denominació d’origen potablava. El primer i el darrer caps de setmana es van superar les expectatives dels restauradors, ja que molts d’ells van esgotar les existències de Quintos i tapes que tenien previstes.

L’èxit d’aquesta iniciativa local ha aconseguit traspassar les fronteres del municipi i ha servit per apropar a la ciutat del Prat de Llobregat visitants d’altres ciutats de l’entorn, que han degustat tot tipus d’innovadores tapes.

Un dels objectius del QuintoTapa era motivar el consum dins de la restauració local i potenciar el producte local a través del Pota Blava, un producte que ofereix un fet diferencial i qualitatiu respecte a altres rutes de tapes, a més d’incentivar indirectament les visites als espais naturals del Prat. Així, molts  visitants que han realitzat la ruta de tapes també han aprofitatn per fer turisme al Delta del Llobregat.

Èxit a les xarxes socials amb el #quintotapa

La interacció amb els participants de la ruta de la tapa del Prat ha estat un altre pilar de l’èxit d’aquesta iniciativa. La web pròpia ha tingut més de 6.000 visites (amb una mitjana de 250 visites diàries) i el hashtag #quintotapa a la xarxa social Instagram ha recollit 328 fotografies que han realitzat els clients que han tastat les tapes en els diferents establiments.

A través dels perfils de Twitter (@agtbaix) i de Facebook s’ha informat diàriament de tota l’oferta gastronòmica que es podia trobar al Quinto Tapa, a més de recordar els diferents premis als que podien optar els participants d’aquesta ruta. Una de les referències d’aquesta aposta per la innovació va ser la creació exclusiva d’una aplicació aplicació per a mòbils, que s’ha descarregat en més de 250 d’ocasions.

 La tapa guanyadora, Ou Pota Blava poché

Després de 1.651 vots realitzats pels participants de la ruta de la tapa del Prat a través de la pàgina del QuintoTapa, la tapa guanyadora d’aquesta edició ha estat l’Ou Pota Blava poché, patata confitada i crema de bolets trufada del CèNTRIC Gastrobar by ONA nuit, amb 330 vots, seguit de l’ou Pota Blava, de Ca la tata, amb un total de 298. En tercera posició trobem els caramels de Pota Blava rostit, prunes i pinyons, de La Lluna en un cove, amb 87 vots.

Durant els propers dies es donaran a conèixer els guanyadors del dinar o sopar a un restaurant d’Estrella Michelin, els participants al taller gastronòmic que es realitzarà el proper 28 de novembre i el pack de productes Damm.

La ruta QuintoTapa és una iniciativa de l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT), amb el patrocini d’Estrella Damm i la col·laboració de l’ Ajuntament del Prat, Rúbrica Editorial, Lambada Estudio i Viu El Prat.

Fotografies: @mooreaddams i @laua5o

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here