Les empreses logístiques han d’adaptar-se a la normativa internacional per als enviaments de mercaderies perilloses per via aèria. Aquesta jornada les va orientar sobre les novetats normatives existents
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]es empreses de logística i de handling juguen un paper determinant en els enviaments de mercaderies perilloses per via aèria. Conèixer en detall les noves normatives internacionals permet a aquests operadors oferir serveis més eficients i evitar incidències. La jornada “Transport de mercaderies perillosos per via aèria (IATA) 2013”, va ser promoguda per l’empresa dangerous goods management (dgm), Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) i la delegació al Baix Llobregat de la Cambra de Comerç de Barcelona.
La jornada informativa, especialment dirigida a empreses de logística que realitzen enviaments regulars de càrrega aèria, es va centrar en explicar les novetat normatives de l’IATA-DGR 54 (International Air Transport Association-Dangerous Goods Regulations, en la seva 54ena edició). L’IATA-DGR 54 especifica els processos que acompanyen els enviaments de càrrega aèria –informació de la càrrega, documentació, etiquetatge, embalatge, etc.– i marca les pautes de seguretat que apliquen les diferents legislacions arreu del món.
En la jornada es van analitzar els diferents aspectes vinculats a les expedicions aèries de mercaderies perilloses, inclòs el multifase de transport per carretera (ADR), per reduir el risc d’incidents i d’accidents i reduir també el número de rebuigs de checking per part dels operadors de handling. En aquest sentit, una de les ponències de la jornada va estar dedicada al transport de mercaderies perilloses per carretera i la seva combinació amb el mode aeri, orientada a expedidors i transitaris.
La jornada, a la qual van assistir un centenar de representants d’empreses del sector i membres del Club Cambra, es va celebrar la setmana passada a l’Antena de la Cambra de Comerç a Viladecans.
La jornada informativa, que va ser inaugurada per Ricard Font, director general de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, va comptar amb la participació de Dave Brennan, Assistant Director of Safety & Standards de la IATA i de Laura Moreno, del Servei de Mercaderies Perilloses i Peribles de la Direcció General de Transport Terrestre del Ministeri de Foment. La clausura de la jornada va estar a càrrec de Jaume Adrover, director general de 2 GPA, empresa de la Cambra de Comerç de Barcelona i membre de la secretaria del “Barcelona Air Freight Commitee de BCL”.
Foto titular: pàgina web de la Càmbra de Comerç de Barcelona