Per tal d’afrontar la falta de finançament i altres dificultats, l’Ateneu ha posat en marxa aquest pla per “reinventar-se, crèixer i adaptar-se a la realitat social” que l’envolta

[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]D[/dropcap]avant de l’adversitat, noves idees i nou plantejaments. Aquesta és l’estratègia que ha adoptat l’Ateneu Santfeliuenc per fer front a les dificultats que a una entitat d’aquest tipus li toca afrontar en els moments actuals.

“Ens trobem en un moment de crisi que afecta a tothom i també a les entitats, que veiem com minven els recursos provinents en la seva majoria de recursos públics. I de l’altra, si bé hi ha persones que participen en activitats culturals, la realitat és que és molt difícil trobar persones que vulguin assumir responsabilitats al front de les entitats”, ens explica Sussagna Artigas, presidenta de l’Ateneu.

“Aquestes, entre d’altres coses, van ser les que ens varen fer que ens plantegéssim fer un pla estratègic que ens permeti reinventar-nos, créixer i adaptar-nos a la realitat social que ens envolta”, afirma Artigas.

El pla estratègic de creixement de la massa social, que s’ha presentat en la darrera Assemblea de socis i sòcies de l’entitat, pretén definir una estratègia que ajudi a assolir l’objectiu de crèixer significativament en nombre de persones associades a l’Ateneu, apropant-se el màxim possible a la simbòlica xifra de 1.000.

Des de la Junta Directiva de l’entitat valoren que la situació econòmica i social és molt complicada i que “té pinta d’empitjorar, al menys en el que respecte a la cultura”, a causa de la baixada d’ingressos per subvencions i per assistència del públic a les activitats, l’increment de l’IVA en el sector cultural, etc. “Tot i així, l’Ateneu és ara més necessari que mai”, afirmen des de l’entitat.

Per tal d’elaborar el pla estratègic han comptat amb la participació de moltes persones de diferents àmbits que han volgut fer les seves aportacions i, sobretot, aportar la visió que tenen de l’Ateneu. Es tracta de persones que no estan vinculades directament a l’entitat, però que sí participen en d’altres entitats de la ciutat.

Així, es pretén reduir i tendir a eliminar les barreres d’entrada a l’entitat, alhora que es treballa en el creixement de la rellevància de l’Ateneu a la ciutat. El pla proposa una reducció dràstica del preu de les quotes i ofereix un primer any gratuït de prova per als nous socis i sòcies, el que vindria a ser establir un model freemium en “l’oferta” de formar part de l’Ateneu. També s’estableix una nova quota de soci protector destinada a les persones i figures jurídiques més compromeses amb l’entitat.

El pla també contempla la importància de posar en valor el fet de ser soci o sòcia de l’entitat, i fomentar l’orgull i el sentiment de pertinença a l’Ateneu. Per a fer-ho possible s’han presentat els nous carnets, amb descomptes i promocions en establiments de la localitat, una nova fitxa de difusió de l’entitat i un nou logotip per potenciar la imatge de l’entitat.

“Creiem que s’ha de formar part de l’Ateneu perquè aquest ofereix a qui s’hi apropa la possibilitat de fer cultura i viure-la en primera persona, de participar en espais d’opinió, de formar-se d’una forma lúdica i de fer realitats els seus projectes i inquietuds”, afirma Artigas, presidenta de l’entitat.

Des de la Junta Directiva s’anima a tota la massa social a fer d’ambaixadors i a què facin nous socis i sòcies, amb el convenciment que un projecte com el de l’Ateneu “ha de sumar ara a més gent que mai”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here