El ministeri ja va anunciar que aportaria el 60% del pressupost –uns cent milions d’euros – a la construcció dels accessos ferroviaris definitius per a la nova terminal de contenidors del Moll Prat i per l’Aeroport de Barcelona-El Prat. Ahir la ministra de Foment es va comprometre a implantar al 2015 els primers trams en ample europeu
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a ministra de Foment, Ana Pastor,swiss replica watches es va comprometre ahir a començar les primeres licitacions de trams ferroviaris del Corredor Mediterrani en ample de via UIC (ample europeu) durant el primer trimestre de 2013. Així ho va assenyalar Pastor durant la presentació a Castelló (Plana Alta) del projecte d’implantació de l’ample UIC de l’eix mediterrani. Les obres d’aquests primers trams està previst que finalitzin durant 2015.
La responsable de Foment va explicar que el projecte actua sobre 569,6 quilòmetres incorporant un tercer carril i canviant de l’ample ibèric a l’ample internacional UIC. Per a la seva realització es construiran 13 apartadors de 750 metres de longitud amb una inversió prevista global de 1.400 milions d’euros.
La ministra també va destacar el compromís del seu govern amb el Corredor Mediterrani, tot recordant que ara fa un any es va incorporar al ministeri amb un deute de 40.000 milions. Pastor va dir que es tracta d’un projecte de “cohesió social territorial” i va recordar les xifres de població, PIB i pes econòmic de l’eix mediterrani que el fan viable.
En clau Baix Llobregat
Foment ja va anunciar que aportaria el 60% del pressupost –uns cent milions d’euros – destinat als accessos ferroviaris definitius per a la nova terminal de contenidors del Moll Prat, Terminal BEST, inaugurada el setembre per l’operadora Tercat, del grup xinès Hutchison. El port baixllobregatí ha advertit en diverses ocasions que la terminal podria perdre activitat si en tres o quatre anys no estan en funcionament alguns dels seus accessos definitius.
El mateix grup xinés també ha sigut l’encarregat de construir la platja de vuit vies ferroviàries a la terminal de l’Aeroport del Prat. Malgrat Adif ja ha conclòs els accessos amb ample ibèric i internacional provisionals, això tan sols és una solució temporal perquè la terminal començi a funcionar, a l’espera d’un projecte complert, que no només solucioni aquest tema, sinó també l’arribada del tren a la T1.
swiss replica watches www.timecritics.co.uk