La mesura topa amb el rebuig frontal dels sindicats que denuncien un encariment dels preus superior al 30%
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]C[/dropcap]COO i UGT han presentat un escrit conjunt de rebuig a la modificació en el sistema dels abonaments d’aparcaments pels treballadors de l’Aeroport de Barcelona que Aena va comunicar divendres a través d’una circular interna als empleats. La mesura preveu incrementar a 37 euros (2 més que ara) el preu de l’abonament que poden adquirir els 18.000 treballadors del Prat per aparcar fins a 30 vegades el seu vehicle al pàrquing de passatgers. La polèmica però, està en el canvi que Aena vol implantar perquè aquest bonus deixi de ser il·limitat en el temps i passi a tenir caducitat d’un mes, fet que, segons els sindicats, suposarà un encariment per a les butxaques dels treballadors de més d’un 30%.
Segons José Angel Arnal, representant de CCOO, la mesura té el rebuig frontal dels sindicats CCOO i UGT que critiquen que els canvis poden suposar una despesa extra molt important per empleats de l’aeroport que estan només una mica per sobre del salari mínim interprofessional, com per exemple els serveis de neteja, i que si bé fins ara l’abonament de l’aparcament el podien utilitzar durant dos o tres mesos, ara només els podrà ser vàlid per un únic mes perdent els usos que no hagi esgotat, afegeix.
En aquest sentit, critica a més que a l’Aeroport de Barcelona els seus treballadors no tenen cap alternativa si volen desplaçar-se amb vehicle propi fins al seu lloc de feina. “Aquí no passa com a Barajas, on els empleats poden aparcar fora del recinte aeroportuari i arribar-hi caminant”, diu Arnal, qui explica que la única opció pels treballadors del Prat, estiguin a la T1 o a la T2, és aparcar en el pàrquing per a usuaris.
Els sindicats avisen que iniciaran mobilitzacions
Els sindicats asseguren que no defalliran en la seva oposició davant una decisió “unilateral” que ha pres Aena per a tots els aeroports espanyols que gestiona i que, afegeix Arnal, “trenca amb un model, l’actual, que es va consensuar amb els sindicats fa més de tres anys” abans que entrés en funcionament la nova terminal.
En aquest sentit, explica el líder sindical que si no reben cap resposta per part de la direcció de l’aeroport a l’escrit de protesta que han entregat aquest matí, els sindicats començaran a planificar amb els treballadors mesures de pressió, com per exemple concentracions de protesta. La mesura aprovada per Aena està previst que entri en vigor l’1 de gener.