Sant Vila ha participat en l’acte de commemoració del centenari del carrilet que va unir Barcelona amb Martorell a través de diferents municips de la comarca
[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]S[/dropcap]anti Vila ha realitzat aquest cap de setmana el seu primer acte al capdavant del departament de Territori i Sotenibilitat i ho ha fet al Baix Llobregat, en la commemoració del centenari de l’arribada del carrilet a Martorell.
L’any 1912 una locomotora va recórrer la distància que uneix Barcelona i Martorell per municipis com Sant Boi de Llobregat o Sant Vicenç dels Horts. El tren, el Carrilet, va néixer per iniciativa privada amb l’objectiu de revitalitzar la zona i impulsar-ne l’economia, i ahir, per commemorar-ne el centenari, un tren del 1926, la Patxanga, ha fet el mateix recorregut, que ara depèn de Ferrocarrils de la Generalitat.
“L’endarreriment històric del serveis públics és la causa del malestar econòmic”. És una frase que va escriure Puig i Cadafalfch el 1919 i és la frase que ha fet servir Vila en arribar a Martorell amb un tren de 1926, una línia que des de 1912 va unir Barcelona amb diferents municipis del Baix Llobregat.
El conseller ha destacat la importància del ferrocarril com a infraestructura per al desenvolupament econòmic de la Catalunya de principi de segle i l’ha reivindicat com a “instrument d’estat per combatre el malestar” econòmic del país.
El nou titular del departament ha reclamat una “aposta decidida” pel transport públic i per l’eficiència en la gestió del món del ferrocarril, ha dit. Vila ha constatat així que “el catalanisme polític ha tingut clar el repte de tenir instruments d’estat al servei de l’economia i al servei de la gent” i ha reclamat que en demostrar que ve de lluny Catalunya ratifica que “vol mirar endavant”.
Al llarg del trajecte han anat pujant al tren els alcaldes, regidors i regidores dels municipis del Baix Llobregat pels quals passa la línia del carrilet. Al tren, restaurat per última vegada el 2010, també hi havia voluntaris caracteritzats com a personatges de l’època: revisors, caps d’estació i passatgers.
La millor aposta que es pot fer per desenvolupar el transport públic és baixar les seves tarifes.
En el que concerneix a Santa Coloma de Cervelló, reclamem la zona 1 per finalitzar amb la discriminació que sofrim i que ens obliga a desplaçar-nos a Molí Nou per estalviar en el bitllet.