L’oficina del Síndic de Greuges de Cornellà ha registrat 31 denúncies en aquesta línia, el que suposa el 29% del total de queixes rebudes a l’oficina de la ciutat baixllobregatina

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]es queixes per la manca de finançament de la Renda d’Inserció Mínima han augmentat considerablement durant el 2012 i en relació a l’any anterior. L’oficina del Síndic de Greuges de Cornellà ha registrat 31 denúncies en relació a les PIRMI, el que suposa el 29% del total de queixes rebudes per el defensor de les persones local.

El Síndic de Greuges de Cornellà, Frederic Prieto, va assegurar a Ràdio Cornellà, que no només s’han multiplicat aquests casos, sinó que moltes famílies viuen situacions molt complicades arran de la desaparició del PIRMI.

Segons va especificar Prieto, en aquests moments i després del canvi de normativa a l’agost del 2011, la Renda d’Inserció Mínima ronda entre els 450 i els 600 euros. A més, també s’ha limitat el termini per rebre aquesta ajuda.

A banda de l’augment de les queixes a Cornellà per la desaparició de les PIRMI, la resta de defensors locals també estan experimentant aquest augment de denúncies. De fet, la setmana passada el Fòrum de Síndics de Catalunya va emetre un comunicat denunciant aquesta situació.

Les persones usuàries del Síndic de Greuges de Cornellà l’aproven amb un notable

El Síndic de Greuges de Cornellà aprova amb notable la seva gestió. L’oficina del defensor de les persones de la nostra ciutat ha elaborat, per primera vegada, un qüestionari que han respost els seus usuaris de forma anònima.

El 83% de la ciutadania que l’ha contestat valora la seva gestió com molt bona i un 95%, considera que el Síndic ha fet tot el possible per orientar-lo o per resoldre el seu problema. Frederic Prieto, Síndic de Greuges de Cornellà, apunta que totes aquestes dades serveixen per millorar el servei.

A més, el 88% de les persones usuàries del síndic considera haver rebut un tracte humà molt bo.

Aquest qüestionari s’inclou dins del projecte dela Carta de Serveis i Bones Pràctiques del Síndic. És un document on s’assumeix el compromís de prestar un servei correcte i d’acord amb els principis del síndic. Aquesta feina és un afegit al que, en el seu moment, Prieto va prometre durant el seu nomenament. En aquesta carta es contemplen principis de legitimitat democràtica, legalitat, igualtat i imparcialitat. A més, també es promet la confidencialitat i la simplicitat dels serveis.

El servei del síndic de greuges és gratuït i el seu objectiu és atendre les queixes dels ciutadans sobre l’administració pública. En aquesta línia, també orienta a la ciutadania sobre temes relacionats amb l’administració i amb els tràmits a seguir.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here