L’Oficina Local d’Habitatge de la localitat baixllobregatina, ha tancat satisfactòriament 30 expedients d’intermediació que han permés evitar desnonaments i refinançar deutes hipotecaris i de lloguer
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l Servei d’Intermediació de l’Oficina Local d’Habitatge de Sant Boi (OLH), adreçat a famílies de la ciutat que tenen problemes a l’hora de pagar el lloguer o la hipoteca, ha atès més de 180 casos en els darrers dotze mesos.
Les gestions realitzades han permès tancar satisfactòriament 30 expedients d’intermediació (facilitant la dació en pagament de l’habitatge, aconseguint suspendre o ajornar l’execució hipotecària o refinançant el deute pendent, en la majoria dels casos).
L’objectiu principal del servei és informar i assessorar les famílies perquè de manera autònoma puguin fer front de la manera més adequada al problema de pagament de l’habitatge. Quan això no és suficient, perquè la situació econòmica de la família és vulnerable, el servei s’encarrega de mediar amb les entitats bancàries per buscar una solució consensuada que alleugereixi el problema i, per tant, eviti l’exclusió social.
Per als casos d’impagament del lloguer, es negocien amb la propietat de l’habitatge fórmules com la rebaixa de la quota o la renúncia al cobrament del deute a canvi de l’abandonament del pis per part del llogater.
Coordinació amb els Serveis Socials
El Servei d’Intermediació de l’Oficina Local d’Habitatge treballa de manera coordinada amb els Serveis Socials Municipals. El circuit de derivació existent permet atendre millor els casos més urgents de famílies amb problemes de pagament i treballar amb antelació per a la solució de determinades situacions.
Més del 55% dels casos atesos en els darrers dotze mesos han arribat a l’OLH des dels Serveis Socials Municipals.