El passat 31 de març va finalitzar la 4a edició del Març Gastronòmic, una acció impulsada per l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT), que ha aconseguit superar els 5.000 menús oferts pels restauradors del Prat, un miler més que l’edició l’anterior

[dropcap color=”#336600″ font=”arial” fontsize=”40″]D[/dropcap]e l’1 al 31 de març s’han celebrat amb fran èxit al Prat de Llobregat les 4es Jornades Gastronòmiques del Pota Blava i la Carxofa Prat, superant el consum de 5.000 menús: durant les dues primeres setmanes d’aquestes jornades, ja s’havien venut més de 2.000 menús en els quals tenen el protagonisme els dos productes agroalimentaris estrella de la comarca del Baix Llobregat, el Pota Blava i la Carxofa Prat, productes que ofereixen un fet diferencial i qualitatiu respecte a altres jornades gastronòmiques, i que posseeixen Indicació Geogràfica Protegida (IGP). En total, s’han superant àmpliament els 4.000 menús venuts en l’edició del 2012.

Una rellevància especial també la genera el fet que hi ha un gran percentatge de públic provinent de diferents punts de la província de Barcelona –un 35% segons les estimacions inicials–, de forma que l’acció gastronòmica ha incentivat el turisme de proximitat a la ciutat del Prat i als espais naturals del Delta.

En aquesta acció, promoguda i organitzada per l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i el Baix Llobregat (AGT), han participat 23 restaurants de la ciutat del Prat, amb el patrocini d’Estrella Damm amb la seva cervesa Inedit i el suport de Promoció Econòmica de l’Ajuntament del Prat.

Amb l’objectiu de donar a conèixer el projecte concret del Març Gastronòmic i les accions que desenvolupa l’associació, des d’AGT s’ha convidat els representants dels diferents partits polítics a participar de les Jornades Gastronòmiques. Així, durant el mes de març han passat pel Prat Albert Rivera (Ciutadans), Joan Herrera (ICV), Pere Navarro (PSC), Antoni Balmón (PSC) i Jordi Turull (CiU). Tots han conegut de primera mà l’aposta per la dinamització econòmica a través de la gastronomia i els productes de proximitat.

La comunicació 2.0 ha tornat a tenir un protagonisme fonamental. Per a aquest projecte es va engegar una web pròpia, que juntament amb el bloc de l’AGT, ha rebut més de 10.000 visites. Les xarxes socials han estat també una important referència informativa a través dels perfils de Facebook, Twitter i Instagram de l’AGT, i la guia digital d’ISSUU ha rebut més de 4.800 visites.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here