Iberia i els sindicats de terra van finalitzar “sense acord” la negociació d’ahir per a fixar mesures de productivitat, fet que implica que finalment s’aplicarà al personal de terra un ajustament salarial addicional del 4%, que se suma al 7% aplicat ja a l’abril. Mentre es produia aquesta trobada, l’Aeroport del Prat vivia un simulacre d’accident d’avió

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a companyia havia citat aquest dilluns als sindicats UGT, CC.OO, USO i Asetma, per culminar el procés de negociació de les mesures de productivitat que es van acordar en la mediació, per al que van disposar del termini d’un mes.

No obstant això, la reunió va concloure “sense acord” a causa de la “mala fe” demostrada per Iberia que, en el cas de la taula de ‘handling’, s’hauria limitat a intentar imposar les propostes de despenjament de les condicions del conveni, que van acceptar retirar en l’acord de mediació; segons van informar fonts sindicals a EuropaPress.

A més, tampoc s’hauria reunit amb la taula general del procés de mediació, pel que aquesta “mala fe” hauria portat a donar per finalitzada també la taula de manteniment, en la que a diferència de la de ‘handling’, es mantenia per part de la direcció “una posició de negociació real i no d’imposició”.

Així doncs, després de finalitzar el període d’un mes fixat per la mediació, les organitzacions sindicals intentaran incloure el tema de la productivitat en la negociació del nou conveni, del que està constituïda la taula, però que encara no s’ha començat a debatre.

Així, la part social intentarà tornar a negociar la productivitat en les àrees de ‘handling’, material, sistemes, càrrega i corporativa, i plantejarà a la companyia que si s’arriba a un acord en termes de productivitat, s’elimini la rebaixa salarial, que podria començar a aplicar-se “immediatament”.

Els sindicats van lamentar que el projecte que IAG -‘holding’ resultant de la fusió entre Iberia-British Airways (BA)-, té per a la companyia espanyola “no considera el manteniment i ‘handling’ com a negocis estratègics”, tal com va manifestar el passat mes de novembre. “Només la pressió exercida per la mobilització va obligar a acceptar l’acord de mediació que intenten desnaturalizar amb la seva política xantatgista”, van afegir.

El document subscrit per les organitzacions representants del 93% de la plantilla i Iberia al març establia que, en cas que no s’arribés a cap acord, es procediria a l’increment en quatre punts percentuals de l’ajustament salarial pactat. L’ajustament salarial contemplat en la mediació, suposa una retallada del 14% per a pilots, del 14% per als tripulants de cabina (TCP) i del 7% per al personal de terra, al que se suma a més una rebaixa del 4%.

D’igual forma, per al personal de terra aconsellava també revisar la regulació sobre festius, vacances, absentisme i recolocació de treballadors amb limitacions i revisar la plantilla de treballadors fixos a temps complet i fixos de jornada irregular, al costat de la polivalència del personal de mecànica, aviació i estructures.

La proposta del mediador, que va posar fi a la vaga, va rebaixar a 3.141 els acomiadaments i va suposar la pròrroga de l ‘ERE en vigor fins a 2015, un ERE que s’aplica a tots els col·lectius però de forma diferent. El 80% dels 3.141 empleats afectats per aquest ajust -tots més grans de 55 anys-, eseran preferentment prejubilats. El gruix de l’ajust recaurà en el personal de terra (2.256 empleats), al que seguiran els tripulants de cabina (TCP), amb 627 acomiadaments, i els pilots, amb 258.

Protecció Civil organitza un simulacre d’accident d’avió a les immediacions de l’Aeroport d’El Prat

En l’exercici van intervenir els equips d’emergències per rescatar els supervivents i una comitiva judicial per aixecar els cadàvers

Protecció Civil va organitzar ahir un simulacre d’una caiguda d’un avió durant una maniobra d’aterratge. L’exercici va permetre analitzar la coordinació i resposta de tots els cossos d’emergències i seguretat que s’han d’activar en accidents així. Els primers en arribar van ser els bombers de l’aeroport, que van extingir les flames des dels vehicles.

Després els de la Generalitat i els serveis mèdics del SEM van iniciar el rescat i les atencions mèdiques dels supervivents. Agents de la policia científica dels Mossos d’Esquadra i la comitiva judicial dels jutjats de Gavà van localitzar els morts i van ordenar l’aixecament dels seus cossos. Protecció Civil va activar el pla Aerocat.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here