La Diputació de Barcelona organitza avui una jornada de debat sobre la bicicleta als municipis. Al llarg de la trobada es presentarà el paper que està jugant la corporació com a soci fundador de la Red de Ciudades por la Bicicleta, associació que impulsa el Biciregistre a nivell nacional, i es debatrà, entre d’altres qüestions, sobre l’obligatorietat de l’ús del casc per part dels ciclistes urbans

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]P[/dropcap]aral·lelament i en el marc de la jornada, la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius, farà lliurament de 15 bicicletes per a policies i tècnics locals de 15 ajuntaments de la demarcació de Barcelona per tal que puguin impulsar tasques de vigilància ambiental i contribuir en la lluita contra el canvi climàtic.

Els 15 municipis receptors de les bicicletes seran: Berga, Calella, Cardedeu, Castellnou de Bages, Cornellà de Llobregat, Malgrat de Mar, Mataró, Mollet del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Pineda de Mar, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Tiana, Vilanova i la Geltrú i Vilassar de Mar.

La jornada

Segons ha comentat la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius, durant l’acte, “la Diputació de Barcelona fa una aposta clara pel vehicle elèctric, i per això hem considerat que les bicicletes també ho havien de ser”.

L’acte s’ha desenvolupat en el marc d’una jornada de debat sobre la bicicleta als municipis. Al llarg de la trobada s’ha presentat el paper que està jugant la corporació com a soci fundador de la Red de Ciudades por la Bicicleta, i de la qual ostenta una vicepresidència. Aquesta associació  impulsa el Biciregistre a nivell nacional.

La diputada Mercè Rius ha explicat el compromís de la Diputació de Barcelona de “treballar amb els municipis més petits de cinc mil habitants perquè puguin accedir al Biciregistre de manera gratuïta”.

Durant la jornada s’han explicat les experiències de Saragossa i Montcada i Reixac, que ja han començat a aplicar el Biciregistre. Es tracta d’un sistema de codificació de cada bicicleta de tal manera que queda marcada i així s’eviten robatoris i permet una fàcil identificació.

En la taula final, que ha comptat amb la la participació del representant del Bicicleta Club de Catalunya, Joan Valls, del tècnic de l’Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, del representant del CREAL, David Rojas, i del de la Red de Ciudades por la Bicicleta, Xavier Coromines; s’ha debatut la proposta de modificació del Reglament General de Circulació de la Dirección General de Tráfico. Tots han coincidit que, en el Reglament, caldria modificar la proposta d’obligatorietat de l’ús del casc, així com, també, la de circulació dels ciclistes per la banda dreta de la calçada en l’entorn urbà.

 

Foto: Arxiu Premsa i Comunicació / Diputació de Barcelona

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here