Superant les previsions inicials, la primera edició del Quinto Tapa Cornellà ha estat un èxit. Ja durant les primeres dues setmanes, el consum de Quintos amb la tapa de cadascun dels vint-i-un restauradors que conformen la ruta va superar les 10.000 unitats venudes. L’èxit ve donat per la qualitat de les tapes, i la comunicació del projecte

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a Ruta de la Tapa de Cornellà, QuintoTapa, impulsada per l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) va finalitzar el passat 19 de maig, després de tres intenses setmanes reivindicant la gastronomia local i dinamitzant el sector de la restauració i el comerç de Cornellà, havent servit més de 15.000 tapes. Durant el primer cap de setmana ja es van superar les expectatives dels restauradors, ja que molts d’ells van esgotar les seves existències de Quintos i tapes que tenien previstes.

L’èxit d’aquesta iniciativa local ha aconseguit traspassar les fronteres del municipi, ja que ha apropat a la ciutat de Cornellà visitants d’altres ciutats de l’entorn, que han degustat tot tipus d’innovadores tapes. Un dels objectius d’aquesta proposta és motivar el consum dins de la restauració local i potenciar la marca de la ciutat de Cornellà, implicant el comerç i posant en primer pla els principals actius de Cornellà.

La bona acollida d’aquesta primera edició tant entre els restauradors com entre els clients impulsa la possibilitat d’organitzar una segona edició i aconsegueix que el projecte impulsat per AGT tingui vocació comarcal. Aquesta acció compta amb el suport del Consorci per a la promoció i dinamització del Comerç a Cornellà i el patrocini de Moritz.

La comunicació, una de les claus de l’èxit

En aquesta activitat, la web pròpia (www.quintotapa.cat/) ha rebut més de 4000 visites, un espai on els establiments participants estan geolocalitzats i a través del qual es pot accedir a tota la informació de l’oferta de tapes dels restauradors.

Per la seva banda, l’organització ha explotat el potencial de les xarxes socials. La interacció amb els participants de la ruta de la tapa de Cornellà ha estat un altre pilar de l’èxit d’aquesta iniciativa. El hashtag #quintotapa a la xarxes socials de Twitter i Instagram recull fotografies i comentaris que han realitzat els clients, i a través dels perfils de Twitter (@agtbaix) i de Facebook s’ha informat diàriament de tota l’oferta gastronòmica que es podia trobar al Quinto Tapa. Durant aquests dies s’anirà informant dels guanyadors dels diferents premis en joc durant la ruta de tapes.

Amb l’objectiu de donar a conèixer el projecte, des d’AGT es va convidar a fer la ruta de tapes a personalitats de la ciutat que per la seva trajectòria personal i professional, són referents de Cornellà. El divendres 3 de maig començà aquesta acció amb el diputat al Congrés Joan Tardà; i dilluns 6 de maig va participar a la ruta Manuel Flores, que va ser entrenador del FC Barcelona de bàsquet i amb el que aconseguí diferents títols.

També han participat en l’activitat els representants dels diferents partits polítics dels consistoris de Cornellà i del Prat, que estan coneixent de primera mà aquesta iniciativa.

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here