En els 5 primers mesos de l’any, s’ha disparat l’assistència a activitats relacionades amb la internacionalització a la delegació de la Cambra al Baix Llobregat. Iniciació al comerç exterior, pimes exportadores, subcontractació industrial a Europa i el programa Goexport, han estat els principals atractius per a les empreses
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]D[/dropcap]e gener a maig, ha crescut l’assistència de professionals i empreses als cursos, tallers, jornades i sessions dedicades a la internacionalització a la seu de la Cambra de Comerç del Baix Llobregat, ubicada a Sant Feliu de Llobregat, .
En el mateix període de l’any 2012, van ser 42 les empreses formades a la delegació en aquest àmbit. Enguany, la xifra ha pujat a 130, la qual cosa representa vora un 310% d’increment enfront de les xifres assolides l’any anterior. Aquestes dades mostren l’interés de les empreses de la comarca per formar-se i adquirir coneixements i experiència a la Cambra en matèria d’internacionalització i de comerç exterior.
En concret, les matèries més sol·licitades han estat El comerç exterior en 50 documents; Com posar preus als productes exportats; Gestió duanera; Internacionalització de la indústria a Europa; Primeres passes de la pime exportadora; Com negociar crèdits documentaris i els tallers GoExport en col·laboració amb la Generalitat.
El president del Consell de la delegació de la Cambra de Comerç de Barcelona al Baix Llobregat, Carles Guilera valora molt positivament aquesta evolució i en destaca els següents aspectes: “estem ajudant d’una manera molt directe a que els empresaris vegin la gran oportunitat en l’exportació, a que no es posin barreres al seu propi mercat, a perdre la por i a aplicar estratègies de creixement. Hi posem tota la nostra experiència per tal que no es sentin sols en aquest viatge”.
Les delegacions de la Cambra de Comerç de Barcelona posen a l’abast de les empreses del territori de la Cambra tot un seguit d’actuacions per aconseguir la seva sortida a l’exterior, fent créixer el seu negoci i ampliant els seus mercats. D’aquesta manera, les empreses poden compensar la manca de dinamisme del mercat interior.
Moltes activitats organitzades per la Cambra a les seves delegacions són gratuïtes i posen a l’abast de les empreses locals, pimes la gran majoria, les bases per entendre com internacionalitzar-ne les activitats, assolint resultats positius sense haver de passar per un llarg període d’adaptació ni un aprenentatge tediós i sovint innecessari.