A la sessió, convocada avui a la seu del Consell Comarcal, es tractarà sobre la reclamació perquè s’acabin les obres de la L-9 que permetin al metro fer llançadora entre l’estació intermodal d’El Prat i la T-1 de l’aeroport

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a pròxima sessió del Fòrum de la Mobilitat del Baix Llobregat, que tindrà lloc avui, debatrà sobre com es poden assolir millores notables en el servei de transport públic a la comarca amb petites inversions. La sessió tindrà lloc a la seu del consell comarcal des de les 9:30 i fins a les 14:30 hores.

A la sessió, es plantejarà la iniciativa que reclama l’acabament de part de les obres de la línia 9 de metro perquè aquest servei es pugui utilitzar com a llançadora de transport entre l’estació intermodal d’El Prat i la terminal T-1 de l’aeroport.

En relació als desplaçaments en transport públic a la comarca, el 60% es realitza actualment en ferrocarril, un 31% en autobús i el 9% restant en altres mitjans de transport públic. El motiu principal pel qual els usuaris del transport públic declaren que el fan servir és per causa de la congestió de la xarxa viària i la dificultat d’aparcament.

El motiu principal per utilitzar el cotxe és l’estalvi de temps. El cost dels desplaçaments en transport privat és de 96.64€ de mitjana, considerablement superior al que generen els desplaçaments en transport públic: uns 22€ de mitjana.

La crisi econòmica exigeix plantejar un model basat en facilitar la mobilitat per mitjans no motoritzats, la gestió del transport públic (oferta-demanda) i en l’ús racional del vehicle privat. Massa sovint s’ha pensat que les infraestructures són la solució a la problemàtica de la mobilitat per elles mateixes, i no s’ha tingut en compte el potencial de la seva gestió i la qualitat de l’oferta del transport públic.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here