La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya i CCOO de Seat qüestionen les causes que addueix la direcció de Seat per justificar l’ERO de suspensió temporal de contractes, que afectaria fins a 9.239 treballadors i treballadores de l’àrea de producció de les plantes de Martorell i Zona Franca a partir de l’1 de setembre de 2013 i fins al 31 de desembre de 2014
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]P[/dropcap]er a CCOO aquest expedient no està suficientment justificat i insisteix a l’empresa que existeixen altres mesures de caràcter social i laboral que s’haurien de tenir en compte abans de recórrer a un ERO temporal.
CCOO considera que les causes que addueix l’empresa no justifiquen l’envergadura d’aquest expedient i que són contradictòries, per exemple, el fet que es plantegi que hi ha un excedent de personal quan la pròpia memòria de l’empresa preveu un creixement de vendes i de produccions per a aquest any i per al que ve, o que s’argumenti el descens de consum de l’economia espanyola, quan el 80% de la producció s’exporta fora.
Per a CCOO, hi ha alternatives a l’aplicació de l’ERO temporal com, per exemple, esgotar les mesures de flexibilitat interna que preveu el propi conveni col·lectiu, aturar les hores extres i reconvertir-les en ocupació, trasllats als centres de treball on hi hagi necessitats de personal o donar sortida a la plantilla prejubilable amb jubilacions anticipades, entre d’altres.
Davant d’aquest escenari, CCOO exigeix a la direcció de Seat que presenti un pla industrial per als propers anys que tingui en compte produccions i plantilles, que garanteixi el manteniment de la marca integral, asseguri el manteniment de l’ocupació actual i en prevegi l’ampliació davant l’adjudicació de nous models en el futur. Així mateix, també li requereix un pla comercial per ampliar les vendes en nous mercats, igual que altres marques del Consorci Audi – VW.