Martorell impulsa, amb el suport de la Diputació de Barcelona, el programa MARTORELL ADAPTA’T; cursos de formació per a facilitar la recerca de feina. Molins de Rei s’adhereix al programa ReEmpresa per assessorar l’empresariat i Pallejà aposta per la transició escola-treball. Per la seva banda, Sant Feliu inicia un projecte de Mentoring d’empreses i comerços, per donar suport a l’emprenedoria; mentre Sant Just s’acull als plans d’ocupació del SOC i l’AMB
Martorell
El departament de Promoció Econòmica de l´Ajuntament de Martorell junt amb la Diputació de Barcelona impulsen el programa MARTORELL ADAPTA’T, on s’ofereix cursos de formació i tallers destinats a aquelles persones en situació d´atur inscrites al Servei Local d’Ocupació de Martorell que vulguin millorar el seu procés de recerca activa de feina.
L’objectiu dels cursos que ofereix Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell és facilitar l’aprenentatge a aquelles persones interessades a formar-se a fi de millorar les seves condicions d’accés a l’àmbit laboral.
En aquest programa d’accions formatives transversals d’orientació i d’inserció laboral, es poden trobar un bon ventall de formacions en diferents temàtiques per ajudar als demandants d’ocupació millorar el seu procés de recerca activa de feina.
El programa MARTORELL ADAPTA’T, proposa tallers de recerca activa de feina. En l´àmbit de les noves tecnologies, ofereix una introducció a la recerca de feina per internet adreçada a aquelles persones que no tenen coneixements informàtics i un taller adreçat a la millora de l´ús de les xarxes socials com a eina de recerca de feina.
A part d’aquests tallers, n´hi ha d’altres d’una sola sessió que, per exemple, expliquen diferents habilitats comunicatives o algunes de les claus pel funcionament del treball en equip. També s’ofereix un curs d’anglès adreçat al sector de l’hostaleria.
Tots els cursos són GRATUÏTS, donant a tothom la possibilitat d´accedir-hi. Les inscripcions al cursos es poden fer a través de la web Molí Empresa http://www.moliempresa.cat/agenda.ca.html
Molins de Rei
L’acord entre la Diputació de Barcelona i el Centre de Reempresa de Catalunya impulsat per la Cecot, facilitarà que l’Ajuntament de Molins de Rei pugui oferir assessorament tant a empresaris que cedeixen el seu negoci com als emprenedors disposats a donar-los-hi continuïtat.
A partir d’aquest mes d’octubre, Molins de Rei disposarà d’un Centre Reempresa dins del Centre d’Ocupació i Desenvolupament Joan N. García-Nieto, on s’oferirà assessorament tant als empresaris i empresàries que volen vendre la seva empresa com a les persones reemprenedores disposades a donar-los-hi continuïtat. L’objectiu és, doncs, impulsar i estructurar la transmissió d’empreses com a via de creixement d’activitat econòmica, evitant així el tancament de negocis econòmicament viables i la destrucció d’ocupació a la ciutat.
Així ho va expressar ahir l’alcalde de l’Ajuntament de Molins de Rei, Joan Ramon Casals en un acte conjunt de presentació d’aquest nou servei. A l’acte van participar també el regidor d’Empresa, Esteve Altozano; el 1r tinent d’alcalde, Xavi Paz; el vicepresident primer i president delegat de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil; el president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad i el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer.
L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, va destacar que “aquest treball en xarxa fet amb la Diputació i Cecot permet multiplicar els serveis i els resultats” i ha subratllat que “Molins de Rei és referent amb emprenedoria al seu entorn gràcies a iniciatives com la que avui s’ha presentat”. Casals també va voler assenyalar “la importància de combinar la transmissió del coneixement i l’experiència del que cedeix l’empresa amb la il·lusió i l’empenta del que n’agafa el relleu”. El primer tinent
d’alcalde, Xavi Paz, va destacar que “tothom s’obsessiona en fer créixer les empreses, però aquest projecte és molt important perquè es preocupa de què les empreses no es morin”.
El passat mes de setembre la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot van signar un acord de col·laboració per difondre i estendre la Reempresa per aconseguir crear a Catalunya un mercat únic per la compra-venda d’empreses. La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació de l’Ajuntament de Molins de Rei al Centre de Reempresa de Catalunya s’emmarca en l’eix de treballar junts per consolidar el teixit empresarial existent i reforçar la seva competitivitat.
Pallejà
Ja es troben obertes les preinscripcions per als joves de 12 a 20 anys interessats a prendre part a alguna de les activitats del programa de suport per a estudiants +XTU que promou l’Ajuntament de Pallejà. Aquesta iniciativa, que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i de l’Obra Social “la Caixa”, està dirigida a aquells estudiants que necessiten millorar el seu rendiment acadèmic i a aquells joves que precisen informació i orientació en la seva transició escola-treball.
Els serveis que ofereix són l’aula d’estudi —espai per a l’estudi i la realització de deures i treballs—; el racó de deures —dissenyat per a comptar amb la presència d’una professional de l’educació—; monogràfics —un total de 8 mòduls entorn a aspectes concrets de l’estudi—; acompanyament en la transició escola-treball i informació i orientació en formació i ocupació. Per tal de garantir que el major nombre possible d’estudiants que requereixin d’aquests serveis puguin accedir-hi, seran gratuïts a excepció del racó de deures —25 € al mes— i els monogràfics —mòduls de 6 sessions per un cost de 40 €— que s’ofereixen a preu reduït.
Les inscripcions i les activitats programades es duran a terme al centre d’informació juvenil municipal, el Jovespai situat a l’edifici de la Masoveria.
Sant Feliu
En el Plenari de la Mesa pel Desenvolupament Econòmic i la Cohesió Social de Sant Feliu de Llobregat, celebrat el 3 d’octubre passat, es va donar llum verda a nous projectes encaminats a millorar l’ocupació i l’activitat econòmica local. La Mesa, òrgan consultiu que es va constituir el desembre de 2012, va aprovar quatre grans projectes impulsats per la comissió de treball “Foment de l’activitat econòmica”.
Entre les propostes aprovades destaca el projecte Mentoring d’empreses i comerços de Sant Feliu, concebut com una eina de suport a l’emprenedoria. El mentoring és una relació de desenvolupament personal en la qual una persona més experimentada o amb més coneixements ajuda a altres a través de l’experiència, guiant-los perquè aconsegueixin el millor del seu projecte empresarial. Aquest projecte s’iniciarà com a prova pilot amb la col·laboració de l’Associació Empresarial del polígon del Pla i les Grases (AEPLA) i el Consorci de Comerç. Des del Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament es detectarà els projectes d’emprenedoria susceptibles de rebre aquest monitoratge. El projecte iniciarà en breu la fase inicial que consisteix en captar els mentors que participaran en la iniciativa.
Una altra de les línies de treball aprovades per la Mesa és potenciar el consum intern entre els comerços i empreses de la ciutat, de manera que contractin els serveis i productes que necessiten com ara serveis d’assessoria, gestoria, assegurances o papereria en el mateix territori.
La Mesa també va donar llum verda a la proposta de crear una única associació empresarial al municipi que pugui representar totes les empreses de la ciutat. D’altra banda, també es va aprovar tirar endavant un projecte per promoure la responsabilitat social corporativa de les empreses i organitzacions del territori.
L’alcalde, Jordi San José, és el president de la Mesa i la regidora de Promoció Econòmica, Cinta Daudé, n’és la vicepresidenta. Entre els membres de la Mesa hi ha representants municipals i dels partits polítics, així com del Consell Comarcal, l’Oficina de treball del SOC, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat, l’Associació d’Empresaris d’El Pla, el Consorci de Comerç, la Cambra de Comerç de Barcelona i PIMEC. També en són membres l’Associació de Voluntariat, la Fundació NouXamfrà, l’Assemblea Local de la Creu Roja, la UOC, els sindicats CCOO i UGT, Càritas Sant Feliu i les associacions veïnals dels barris Falguera, La Salut i Roses Castellbell.
Sant Just
El Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), han tret noves convocatòries de plans d’ocupació que podran implementar-se a final de 2013 i principi de 2014. A través d’aquests plans, Sant Just podrà contractar, com a mínim, una vintena de persones pel bienni 2014-2015.
Hi haurà diferents programes:
1.-El Pla d’Ocupació (Formació i Treball) del SOC 2013/2014 va dirigit a persones de 30 anys o més, que hagin exhaurit la prestació per desocupació i/o el subsidi per afavorir-ne la inserció laboral.
2.-El Programa de col·laboració social 2013/2014 s’adreça a persones perceptores d’un subsidi per desocupació de qualsevol tipus i que siguin majors de 45 anys.
3.-Plans d’Ocupació de l’AMB 2014/15: per a persones en situació d’atur en general.
A banda d’aquestes accions, des del Servei d’Ocupació i Innovació s’estan dissenyant noves accions, des del Servei d’Ocupació i Innovació s’estan dissenyant noves accions per continuar donant suport a les empreses (estalvi energètic, ajuts a la contractació…) i a les persones emprenedores del municipi (espais, suport, assessorament, etc)