Després dels primers 10 dies de la ruta gastronòmica s’han superat les expectatives generades, consolidant-la com una referència comarcal, amb una important afluència de públic de dins i fora del Prat. Fins el 15 de desembre es podran continuar degustant les propostes dels trenta-dos establiments de la ciutat que participen en aquesta ruta que aposta pels productes de proximitat i que culminarà a la Fira Avícola de la localitat
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’edició 2013 del QuintoTapa Pota Blava – organitzat per l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i el Baix Llobregat (AGT) – ja és tot un èxit després dels primers dies. Les 21.000 tapes venudes fins ara certifiquen que l’experiència gastronòmica que s’ofereix en aquesta ruta està sent tot un èxit.
Enguany hi participen 32 bars i restaurants del Prat (una dotzena més que l’edició 2012), en una acció que té l’objectiu de dinamitzar i promoure la restauració local i el producte de qualitat autòcton, el Pota Blava (protagonista d’aquesta edició i únic amb IGP de tot l’Estat), la Carxofa Prat i el producte fresc del Parc Agrari del Baix Llobregat.
La bona acollida del QuintoTapa està sent una oportunitat perquè clients d’altres ciutats de l’entorn coneguin la restauració local i altres actius de la ciutat del Prat. Com va passar en les darreres Jornades Gastronòmiques Pota Blava i Carxofa Prat, hi ha un percentatge molt alt de visitants de Barcelona i altres ciutats que visiten el Prat atrets per l’oferta que s’ofereix en aquesta ruta, que fomenta la participació de la resta de sectors comercials de la ciutat, li dóna valor a la imatge de la ciutat i genera economia productiva.
Un final de ruta molt especial: Fira Tapa a la 40a Fira Avícola Raça Prat
Els bars i restaurants fan una doble proposta de degustació: la tapa Pota Blava (de 3,5 €) i la tapa especialitat de la casa (de 2,5 €) amb un Quinto Estrella Damm. Totes dues propostes a un preu econòmic i unificat per a tots els establiments participants. Aquesta ruta tindrà un final de ruta molt especial.
Coincidint amb la Fira Avícola Raça Prat dels propers 13, 14 i 15 de desembre, AGT organitzarà el Fira Tapa al Pavelló Gastronòmic, on tindran un espai reservat els restauradors participants de la Ruta, que podran oferir la seva proposta del QuintoTapa en aquest espai emblemàtic de la Fira.
Amb la intenció de continuar donant suport a restauradors i clients, el QuintoTapa vol atorgar diferents premis durant la ruta. La ruta d’enguany està dividida en quatre zones i sobre aquesta divisió, i utilitzant la cartilla de participació, hi ha diferents premis segons la quantitat de tapes consumides a cada zona i segons les zones recorregudes: el QuintoTapa instaura el Tapaport Or, Tapaport Argent i un premi per als que facin fotografies amb l’Instagram, una xarxa social que tindrà un especial protagonisme.
Continua el premi a la millor tapa per votació popular, però Estrella Damm atorgarà un premi de Qualitat Gastronòmica seleccionada per un jurat d’escola de gastronomia, escollida durant un acte dins la Fira Avícola. S’ha introduït la modalitat de premi al millor cambrer, per motivar també una excel·lència en el servei que ofereixen bars i restaurants.
Finalment, els restauradors tenen l’opció d’oferir la Tapa Solidària. Les tapes assenyalades amb una identificació especial destinaran 0,1€ de cada tapa per a El Prat Solidari: el 50% serà per al Punt Solidari i un 50 % a un projecte d’El Prat Solidari (un àpat diari per als nens i nenes d’escoles bressol dels campaments de refugiats sahrauís de Tindouf).
Comunicant el QuintoTapa
Novament la comunicació 2.0 té un protagonisme fonamental. S’ha posat en marxa un web propi (www.quintotapa.cat) que ha rebut més de 5.000 visites fins ara, i on, mitjançant un mapa de la ciutat, els establiments participants estaran geolocalitzats i es podrà accedir a tota la informació de l’oferta de tapes.
A més a més, la web actua com a portal de referència a través del qual es podrà accedir als diferents perfils de les xarxes socials de Facebook, Twitter, Instagram i Social FourSquare d’AGT.