El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha presentat aquest dimarts 3 de desembre les eines tecnològiques (app) que es posen a disposició dels turistes que visiten la ciutat, l’única a Catalunya triada com una de les onze poblacions pilot espanyoles que treballen per ser catalogades com a destinació turística intel·ligent
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a localitat baixllobregatina posa a la disposició dels turistes que la visiten dues noves aplicacions mòbils. La finalitat d’aquestes eines és oferir al visitant la possibilitat d’estar permanentment connectat durant la seva visita, de la mateixa manera en què és usual que ho estigui en la seva vida diària al seu país d’origen.
Les aplicacions presentades avui a Castelldefels signifiquen per a la ciutat, segons les administracions promotores, Ministeri i Ajuntament, un pas molt important perquè Castelldefels aconsegueixi la denominació de Destinació Turística Intel·ligent.
La Secretaria d’Estat de Turisme, Isabel Borrego, ha presentat aquest dimarts a Castelldefels la tecnologia desenvolupada per Segittur, Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques.
Castelldefels figura, amb altres deu poblacions d’Espanya, entre les ciutats que, amb el suport ministerial, treballen per convertir-se en Destinació Turística Intel·ligent.
En paraules de la secretària d’Estat de Turisme, Isabel Borrego, “Castelldefels és el municipi d’España més preparat en aquest moment per assolir aquesta dimensió. És un municipi que aposta fermament pel turisme i pel desenvolupament tecnològic, raó per la qual és un dels 11 municipis d’España triats com a pilot en aquesta experiencia”.
Isabel Borrego ha declarat, en roda de premsa, que “Castelldefels ho està fent molt bé, per la qual cosa va camí de ser, en pocs mesos, una Destinació Turística Intel·ligent, és a dir, sostenible, competitiva i rendible, gràcies als seus atractius, al seu sector empresarial i al treball de l’administració pública, però també gràcies al desenvolupament de les noves tecnologies, que seran —són ja— una eina importantíssima que hem de posar a disposició dels visitants”.
En aquest sentit, l’alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, que ha agraït al Ministeri que posi aquests serveis pioners al servei de la ciutat, es va mostrar satisfet perquè “anem fent passes per promocionar la principal indústria de la nostra ciutat, el turisme i els serveis, que suposen pràcticament el 80 per cent dels llocs de treball locals. Fem passes per oferir millors serveis als nostres visitants, ja que el turisme és la principal indústria de Castelldefels i del país. Som un referent des del punt de vista turístic”.
En opinió d’Antonio López d’Àvila, president de Segittur, organisme encarregat del desenvolupament d’eines tecnològiques que el Govern posa a la disposició del sector turístic, “en l’actualitat el turista reclama estar permanentment connectat quan arriba a la seva destinació, tal com desenvolupa la seva vida en el seu lloc de residencia habitual”. Així les coses, el sector turístic “ha d’imaginar com serà el futur, hem d’avançar-nos a saber què és el que voldrà el turista quan ens visiti, quan arribi a la seva destinació. Hem de ser una destinació competitiva, i ser innnovadors és part de l’èxit si parlem de competitivitat”.
Aplicacions per a dispositius mòbils
Les dues apps presentades avui a Castelldefels s’han desenvolupat per als onze municipis que participen en l’experiència. Al costat de l’Ajuntament de Castelldefels, Segittur ha individualitzat els continguts d’aquestes app per a la nostra ciutat, la primera a Catalunya que les ofereix als seus visitants.
La primera d’elles és una guia de destinació, batejada com Experience Spain Castelldefels. Es tracta d’una guia interactiva a activar en destinació, que facilita al turista tot tipus d’informació actualitzada sobre llocs, establiments, esdeveniments i serveis de la localitat. A més, l’app fomenta la participació de l’usuari, que pot compartir la seva experiència amb els seus contactes a les xarxes socials.
Gràcies a això, el volum d’informació que es generarà serà, en opinió de Segittur, molt important per a l’Ajuntament, ja que sabrà quins aspectes pot millorar, què busquen els visitants, què els interessa més.
El municipi podrà compartir aquesta informació amb el sector privat, que així estarà en disposició de generar paquets experiencials, ofertes turístiques i gastronòmiques en temps real i sobre el terreny. En aquest sentit, Manuel Reyes ha assenyalat que “efectuem una aposta decidida per treballar amb el sector privat”.
El municipi, d’altra banda, podrà suggerir a l’usuari activitats, com ara mercats i fires, o esdeveniments lúdics, culturals i esportius, també en temps real, una información a la qual el turista podrà accedir fàcilment amb el seu mòbil també sobre el terreny.
El Ministeri ha impulsat també la creació de Spain Feedback, aplicació móvil que proposa als usuaris la participació en una enquesta de satisfacció. Les dades a extreure també proporcionaran a l’administració informació detallada sobre com valoren els turistes la seva experiència vacacional a la localitat.
Diagnòstic i pla d’acció
La secretària d’Estat també ha aprofitat la seva visita a Castelldefels per lliurar a l’alcalde un avenç de l’Informe de Diagnòstic i Pla d’Acció per a Castelldefels elaborat així mateix per Segittur. Isabel Borrego ha avançat davant els mitjans que l’informe avala “l’aposta ferma de l’Ajuntament de Castelldefels pel desenvolupament del sector turístic”.
L’acte de presentació d’aquest projecte ha comptat, a més, amb la presència del subdelegat del Govern central a Barcelona, Emilio Ablanedo.