La pilot de Corbera de Llobregat tornarà a ser protagonista com ho porta essent des que l’any 2011 fes el salt a l’arena del Dakar. Disputarà el seu quart Dakar amb una moto en la que “confia plenament”, la Honda CRF 450 Ral·li: “Aquesta moto marca la diferència amb totes les que he tingut abans”
Sanz celebrarà el seu 28 aniversari el proper dia 11 i el seu palmarès impressiona: tretze vegades guanyadora del Campionat del Món de Trial Femení, així com deu vegades del Campionat Europeu de Trial Femení i guanyadora del Ral·li Dakar en la classe de motociclistes femenines tres vegades, els anys 2011, 2012 i 2013.
En els X Games d’aquest any va obtenir tres medalles d’or i una de plata en enduro femení i també va obtenir el Campionat del Món d’Enduro Femení de 2012 i 2013.
Laia va presentar aquesta setmana la seva moto per a la competició: la Honda CRF450 Ral·li, una màquina construïda expressament pel Dakar. Pesa 140 Kg. té una potència de 56 cavalls, motor d’injecció i aconsegueix una velocitat punta de 170 Km/h. S’ha construït al Japó i és un prototip similar a la moto oficial del castellonenc Joan Barreda.
El Dakar 2014 tindrà més de 9.000 km en total, dels quals 5.000 seran cronometrats. La carrera es disputarà del 5 al 18 de gener per Argentina, Bolívia i Xile. Per primera vegada en els seus 36 anys d’història, el recorregut serà diferent per als cotxes i per a les motos durant cinc etapes.
“Serà una carrera dura de principi a fi”, va comentar la pilot, que considera que en aquest Dakar 2014, “ja no es tracta de guanyar en categoria femenina sinó de plantar cara als nois. Crec que l’any passat ja vaig demostrar que era capaç de fer-ho”.
Al costat de la Laia va ser present Josep Maria Lloreda, president de l’empresa baixllobregatina KH7 Lloreda, patrocinador de la pilot.