Dins de les activitats del Mes de la Carxofa, l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i el Baix Llobregat (AGT) prepara el QuintoTapa Carxofa Prat. Una ruta que serà tota una experiència gastronòmica en que s’aposta pels productes de proximitat, i oferida per 34 bars i restaurants del Prat amb la Carxofa com a protagonista. Una acció gastronòmica que dinamitza la restauració local i dóna valor a la gastronomia elaborada amb productes de qualitat com la Carxofa
Després de l’èxit del darrer QuintoTapa Pota Blava (amb més de 50.000 tapes venudes), l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i el Baix Llobregat (AGT) torna amb una nova edició del QuintoTapa, centrada en aquesta ocasió en la Carxofa Prat.
Aquesta ruta és una experiència gastronòmica que fomenta la participació de la resta de sectors comercials de la ciutat, donant valor a la imatge de la ciutat i generant economia productiva.
Enguany participaran 34 bars i restaurants del Prat, i es podran tastar diferents tapes amb la Carxofa Prat i el producte fresc del Parc Agrari del Baix Llobregat, amb l’objectiu de dinamitzar i promoure la restauració local i el producte de qualitat autòcton.
Una ruta amb premis
Els bars i restaurants que participen faran una doble proposta de degustació: la tapa CarxofaPrat (de 3 euros) i la tapa especialitat de la casa (de 2,5 euros) amb un Quinto Damm. Totes dues propostes a un preu unificat per a tots els establiments participants.
Amb la intenció de continuar donant suport a restauradors i clients, el QuintoTapa Carxofa Prat vol atorgar diferents premis. Per motivar que els clients facin ciutat, la ruta torna a dividir El Prat en quatre zones i sobre aquesta divisió, i utilitzant el Tapaport, hi ha diferents premis segons la quantitat de tapes consumides a cada zona i segons les zones recorregudes: el QuintoTapa tindrà novament el Tapaport Or, el Tapaport Argent i un premi per als que facin fotografies amb l’Instagram, una xarxa social que tindrà un especial protagonisme.
Al marge dels clients, el restaurador tindrà doble protagonisme. Hi haurà premi a la millor tapa popular, i es manté el premi al millor cambrer, per motivar també una excel·lència en el servei que ofereixen els restauradors. Finalment, els restauradors tenen l’opció d’oferir una Tapa Solidària: l’import aconseguit es dirigirà a dos projectes solidaris.
Un QuintoTapa molt actiu amb FiraTapa #CarxofaPrat i BiciCulturaBCN
Com a novetat, i després de la bona acceptació del FiraTapa Pota Blava, organitzat dintre del pavelló gastronòmic de Fira Avícola, AGT torna a plantejar aquest projecte amb el FiraTapa CarxofaPrat, amb els bars i restaurants participants els dies 26 i 27 d’abril a la Plaça Blanes. Un espai i mostra gastronòmica on els restauradors de la ruta QuintoTapa ens oferiran les seves tapes i ens conviden a degustar-les.
Per aquesta edició del QuintoTapa s’ha generat una sinergia amb BiciCulturaBCN, que organitza itineraris en bicicleta per Barcelona i el seu entorn. Durant els dies 5, 13, 19 i 27 d’abril, s’han organitzat rutes per a conèixer el Parc Agrari i el cicle de vida dels seus productes, vinculat a QuintoTapa Carxofa Prat.
Innovació, xarxes socials i nova APP com a proposta d’èxit
Novament la comunicació 2.0 serà protagonista amb un web propi (quintotapa.cat) i APP Android (quintotapa) on, mitjançant un mapa de la ciutat, els establiments participants estaran geolocalitzats i es podrà accedir a tota la informació de l’oferta de tapes dels establiments. A més a més, la web actua com a portal de referència a través del qual es podrà accedir als diferents perfils de les xarxes socials de Facebook, Twitter, Instagram d’AGT.