Ahir des de l’Hospitalet, el conseller va dir que creia que s’ha de continuar apostant per la connexió de Rodalies amb la T1 del Prat. Avui, ha considerat que la privatització de fins a un 49% del capital social d’AENA Aeroports, acaba amb l’aspiració de la Generalitat de gestionar l’Aeroport del Prat i la resta d’aeròdroms catalans
En una entrevista a Catalunya Informació aquest dissabte, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha lamentat que els desitjos del Govern “queden desatesos”, ja que plantejaven una liberalització dels aeroports per gestionar-los des del propi territori i que cada instal·lació pogués entrar en competència amb la resta dins d’Espanya.
Vila ha recordat que l’objectiu català era crear un model de competència entre aeroports, gestió des del territori i possible participació privada però tot això no s’ha tingut en compte. Per contra, s’ha mostrat satisfet per la liberalització del transport ferroviari.
Ahir, en declaracions des d’Hospitalet, el conceller va assegurar que creia que la L9 del Metro podría posar-se en funcionament el febrer del 2016, coincidint amb el Mobile World Congress.
Durant la seva participació al Fòrum Empresarial del Llobregat, Vila va recordar que el president de la Generalitat, Artur Mas, va anunciar la setmana passada que el tram entre Zona Universitària i l’Aeroport entraria en funcionament el primer semestre del 2016 i va afegir que el president havia de ser més curós però que ell esperava que l’entrada en funcionament es pogués concretar al febrer.
D’altra banda, va considerar que cal continuar apostant per la connexió de Rodalies amb la T1 i no quedar-se només amb el Metro.