Per contra, el Port de Barcelona, amb 105 milions, rep una gran inversió de l’Estat. No obstant, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assegurat que aquests pressupostos “comprometen” la recuperació econòmica i discriminen a autonomies com Catalunya, que son les “locomotores” econòmiques de l’Estat

El Port de Barcelona rebrà el 2015 la inversió més important que els pressupostos generals de l’Estat (PGE) preveuen destinar a la capital catalana, segons els comptes públics que va detallar dimarts el govern espanyol.

L’empresa pública Ports de l’Estat preveu invertir 105 milions d’euros el 2015 en obres al Port de Barcelona, on destaquen els 42 milions en vials i xarxes de l’ampliació Sud. Per als exercicis següents, Ports de l’Estat preveu una inversió de 110 milions el 2016, 83 milions el 2017 i 85 milions el 2018.

Per contra, els PGE no han consignat cap partida per la connexió ferroviària entre Barcelona i l’Aeroport del Prat, una obra prioritària per a normalitzar els accessos a un aeroport amb un volum de passatgers equiparable al de Barajas.

Las inversions per a Catalunya previstes als PGE, son “absolutament decepcionants i discriminatòries per als interessos de Catalunya”, ha declarat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha explicat que al seu parer “Catalunya no mereix rebre tan sols el 9,5% de les inversions territorialitzades”.

Especialment crític ha estat amb les partides de Foment, a les que ha catalogat com a “discriminatòries” amb les comunitats de la vessant mediterrània -“en especial amb Catalunya i la Comunitat Valenciana”-, principalment amb la que es destinarà a posar en funcionament una “llençadora” entre Madrid i Barajas, “un fet inadmissible tenint en compte que el bus llençadora de l’Aeroport del Prat, s’ha hagut de finançar amb recursos privats”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here