L’Ajuntament ha augmentat en gairebé 45.000 euros el pressupost destinat a les activitats culturals i en total, destinarà 183.078 euros a la promoció de la cultura a la ciutat
L’Ajuntament de Cornellà ha posat en marxa un nou projecte cultural, que sota el nom “Què fer a Cornellà”, té l’objectiu d’impulsar una àmplia agenda d’oci per gaudir del cap de setmana a la ciutat. Es tracta d’una iniciativa global on s’ha treballat la programació però també la difusió i la interactuació amb els veïns i veïnes de Cornellà.
Des del mes de setembre s’han triplicat les activitats de caire cultural que s’organitzen a la ciutat els caps de setmana, incorporant espectacles de carrer a escenaris emblemàtics del municipi, com el parc de Can Mercader o la plaça de l’Església; més activitats relacionades amb el món de la lectura a la xarxa de biblioteques de Cornellà; i noves propostes per conèixer el patrimoni de la ciutat, com la visita teatralitzada amb el comte de Bell-lloc a la Torre de la Miranda. Les noves propostes se sumen a les programacions ja existents al municipi de L’Auditori, el ‘Cornellà Escena’ i el ‘Cornellà en Família’, entre d’altres. La posada en marxa de la nova oferta cultural ha suposat una inversió de 43.500 euros per aquest tercer trimestre, que s’han sumat als 139.578 euros pressupostats a principis d’any. En total, l’Ajuntament de Cornellà destinarà 183.078 euros a la promoció de la cultura a la ciutat.
Juntament amb la programació d’activitats promogudes pel Consistori, també s’afegeixen aquelles més destacades que estan organitzades per les entitats de la ciutat. D’aquesta manera, la ciutat ofereix més de 150 propostes culturals al trimestre, una gran part gratuïtes, adreçades tant al públic familiar, com a l’adult i als joves.
Llançament multicanal
Però el projecte “Què fer a Cornellà” no contempla només una àmplia oferta cultural. També inclou la revista digita lwww.queferacornella.cat, que conté tota la informació detallada de les iniciatives a més d’una entrevista mensual a persones rellevants del municipi, un butlletí electrònic, on mitjançant una subscripció es pot rebre a la bústia de correu les principals novetats de la setmana, quatre xarxes socials, per estar comunicat en tot moment –twitter, facebook, flickr iinstagram– i la aplicació mòbil gratuïta “Que fer a Cornellà”, que permetrà consultar la programació des dels smartphones. L’app ja està disponible en la botiga d’Android, Play Store, i està previst que en un parell de setmanes també hi sigui a l’App Store, per a iPhones.
En definitiva, Què fer a Cornellà és un projecte global adaptat a les necessitats actuals, i interactiu, amb la possibilitat pels usuaris de fer comentaris i recomanar aquelles activitats que més els hagin agradat. La informació està distribuïda en els apartats de: teatre i art, nens, festivals i fires, lectura, conferències i aire lliure i esports, per tal de fer accessibles les propostes, d’acord amb els interessos dels diferents usuaris.
Desconegudes però molt ben valorades
Aquest llançament multicanal, que segueix una filosofia de 360 graus, té dues finalitats: d’una banda, oferir a la ciutadania la possibilitat de gaudir de la ciutat al màxim, principalment els caps de setmana, sense l’imperatiu de buscar propostes culturals en un altre municipi; i de l’altra, implementar la difusió de les activitats, moltes de les quals ja es venien fent i eren desconegudes per a una gran part de veïns i veïnes. Segons l’enquesta encarregada per l’Ajuntament del mes de maig, només un 27% dels entrevistats declarava conèixer les activitats municipals que organitza l’Ajuntament, encara que totes elles estan molt ben valorades, amb una nota mitjana del 7,4.