Més motivat que mai i amb la mateixa energia de sempre, el Terror Molins torna a protagonitzar  una  nova  edició  carregada  d’emocions  fortes  i  amb  un  ventall  de propostes ben excitants. Enguany estrena el reconeixement que l’ha fet mereixedor de pertànyer a la Federació Europea de Festivals de Cinema Fantàstic, fet que es complementa, com  és  tradició,  amb un  programa  farcit  de  projeccions  i  d’activitats paral·leles  que  permetran a les persones assistents,  introduir-se,  una  mica  més,  a les  mateixes entranyes  de  l’horror. A més,  enguany Festival té un  toc  d’erotisme, que omplirà Molins del 4 al 9 de novembre

Secció oficial del Festival (PROGRAMACIÓ)

En aquesta edició s’han rebut més de 450 pel·lícules de tot el món, un clar augment respecte  a  l’edició  anterior  que  consolida  edició  rere  edició  la  Secció  oficial  del Festival. Les pel·lícules que participen en aquesta secció opten al premi de Millor pel·lícula, Millor  director, Millor actor, Millor actriu,  Premi  del  Jurat  Jove i  Premi del públic.

Els premis es donaran a conèixer el dissabte 8 de novembre durant la marató de les 12 hores, excepte els premis de Premi del  Jurat  Jove i Premi del públic que es donaran a conèixer una setmana més tard.

Seran un total de 14 pel·lícules que es distribueixen durant els dies del Festival en sessions individuals entre setmana i la programació de la tradicional marató de les 12 hores. Aquest any dues d’elles són premiers europees, cinc premiers espanyoles i finalment una premier catalana.

JULIA (Matthew A. Brown, 2014)

Marcat  rape  &  revenge que  ens  presenta  Julia (Ashley  C.  Williams,  una  de  “les parts” del centpeus humà a The Human Centipede, 2009, de Tom Six) maltractada, violada i donada per morta. És una pel·lícula que es cou a  foc lent i marca el seu clar homenatge al rape & revenge japonès, tot incloent aire de la nova onada fresca de terror independent americà. El seu director, Matthew A. Brown, ens presenta la seva  opera  prima,  que,  a  més  de  dirigir,  escriu  i  produeix  des  d’una  perspectiva inicialment poc sagnant, però amb un to in crescendo de maldat, mal rotllo i manca total d’escrúpols. Una pel·lícula que no deixarà indiferents ni a dones ni a homes.

EXISTS (Eduardo Sánchez, 2014) Premiere espanyola

Un foundfootage d’un dels creadors que ens va aterrir amb El proyecto de la bruja de  Blair,  el  realitzador  cubà  Eduardo  Sánchez.  Quinze  anys  després  del  seu moment  de glòria, el  realitzador enllaça  una  pel·lícula  de  terror amb grans  dosis d’acció i amb tot això ens ofereix el que sense cap mena de dubte és un dels found footage  més  ambiciosos  que  s’han  rodat  mai.  Des  del  principi  de  la pel·lícula veurem  com  un  dels  pares  del  gènere  (juntament  amb  Daniel  Myrick)  ens introdueix  en  l’acció  i  evita  magistralment  una  de  les  rèmores  que  més  ha arrossegat el gènere: la introducció avorrida. Sens dubte, una de les apostes fortes d’aquest any, que podreu veure en qualitat de premiere espanyola.

LIVING DARK (David Hunt, 2013) Premiere espanyola

L’any 2001, Ted i el seu germà acaben d’enterrar el seu pare. Mentre tornen a casa després del funeral, topen amb una cova misteriosa. Intrigats, decideixen cavar-hi per saber  per  què  van  deixar  a  mitges  el  misteriós  forat.  Mentrestant, pugen  a Internet  els  seus  avenços  excavant,  fins  que  el  19  de  maig  de  2001  deixen  de publicar en la  seva pàgina web. Aquest és el punt de partida de Living Dark,
pel·lícula  de  terror  asfixiant  que  recorda  The  Descent (Niel  Marshall,  2005). Rodada  amb  molt  pocs  mitjans  i  en  espais  gairebé  sempre  tancats,  això  la converteix  en  una  pel·lícula  realment  claustrofòbica.  Podríem  dir que  d’aquesta edició és la pel·lícula més independent. Cal destacar que el guió està basat en un creepypasta  d’Internet,  de  manera  que  segurament  no  sabrem  mai  què  hi  ha  de veritat en aquesta història.

ASMODEXIA (Marc Carrete, 2014)

Pel·lícula de producció catalana plena de  força, amb un gran guió i uns escenaris dignes  del  terror  al  més  pur  estil  de  Hollywood.  Un  home  i  una  adolescent s’encaminen cap a un viatge fosc, amb un compte enrere desconcertant, en direcció a una meta d’alguna cosa que no coneixem. Això és el que el director, Marc Carreté, ens ofereix. Es tracta d’una de les propostes més fresques i sorprenents dels últims anys  dintre  del  nostre  territori  nacional,  amb  la  qual  gaudiran  els  amants  del gènere. Per primer cop competeix una pel·lícula catalana en la nostre jove Secció Oficial a Competició, i a un gran nivell.

LET US PREY (Brian O’Malley, 2014)

Si  hi  ha  una  paraula  que  defineix  perfectament  l’essència  d’aquesta  pel·lícula  és misteri.  Des  del  primer  fotograma  ens  provocarà  la  sensació  de  creure  que  no entenem  res  del  que  està  passant,  però  res  més  lluny  de  la  realitat.  El  nostre misteriós  predicador  ho  té  tot  lligat  al  mil·límetre  i  a  mesura  que  avancem  ens n’anirem adonant. Un film carregat de sang i violència que farà les delícies de tots els  amants  del  “sang  i  fetge”.  Hem  de  destacar  entre  el  seu  repartiment  una Pollyanna Mcintosh que broda el seu paper de femme fatale.

STARRY EYES (Kevin Kolsch i Dennis Wildmyer, 2014)

Aquest film és un viatge per les entranyes del tan conegut i alhora desconegut per tots,  Hollywood.  Allà,  una  noia,  insistent i  persuasiva,  anomenada  Sarah Walker, serà capaç de qualsevol cosa per tal d’aconseguir el seu somni més preuat. Dotada d’una  trama  que  evoluciona  constantment  i  que  no  deixa  de  sorprendre l’espectador, té aires dels malsons “lynchians” i de terror en el cos típic del mestre Cronenberg. En  definitiva,  una  pel·lícula  fosca,  sense  remordiments,  visceral,  que descarrega  el  tret  de  gràcia  a  les  corrosives  ambicions  de  la  indústria cinematogràfica a Hollywood.

BERKSHIRE COUNTY (Audrey Cummings, 2014) Premiere europea

Kylie Winters, després de patir assetjament escolar a classe, decideix que prefereix passar la nit de Halloween treballant de mainadera que sortir de festa i continuar patint vexacions. El que la jove no esperava és que en aquell casalot aïllat, enmig del no-res, rebria una visita inesperada al bell mig de la nit. Un home invasion a l’ús, carregat de  tots els  tòpics d’aquest gènere, però gràcies al bon ritme que  té i a la  bona realització ens deixa enganxats al seient.

AUTUMN BLOOD (Markus Blunder, 2013) Premiere espanyola

Un survival enmig d’un paisatge idíl·lic. Així podríem definir aquesta pel·lícula en una frase, amb una Sophie Lowe que firma el que possiblement sigui la seva millor interpretació  fins  ara.  Estem  davant  d’un  film  que  transmet  moltíssim  sense necessitat de paraules. La mort de la mare deixa dos fills orfes i un pare turmentat pels secrets de família. En el poble estan recelosos per vendettas de temps enrere amb  aquesta  família  i  aprofitaran  per  assaltar  brutalment  la  filla  gran  quan ensopeguen amb ella sola i indefensa pel bosc.

EL DÍA TRAJO LA OSCURIDAD (Martin De Salvo,  2013)

La nova pel·lícula del director argentí Martin De Salvo pot presumir de  tenir una atmosfera carregada de terror, una fotografia envejable i un guió que sorprendrà a tothom.  Per  allà  on  passa,  ha  recollit  grans  crítiques  per  part  de  la  premsa especialitzada.  Un  brot  de  ràbia,  un  poble  en  la  meitat  del  no-res…  la  filla del doctor està sola a casa i una estranya epidèmia s’està estenent per tota la zona amb una rapidesa insòlita.

SUBURBAN GOTHIC (Richard Bates Jr, 2014) Premiere espanyola

És  la  nova  pel·lícula  del  director  Richard  Bates  Jr.,  director  de  la  guardonada  i polèmica Excisión, que vam poder veure en la passada edició del 2012. Aquest cop canvia  bastant  de  registre  i  ens  porta  una  comèdia  de  terror  mordaç,  carregada d’humor negre i fantasmes. Raymond és un canalitzador, cosa que significa que pot veure coses que la gent normal ni s’imagina. Durant el seu dia a dia ha de tractar amb  fantasmes  i  altres  éssers  poc  agradables  del  més  enllà.  Quan  torna  al  seu poble  natal,  s’haurà  d’enfrontar  no  solament  a  antics  companys  de  classe  que sempre l’han marginat, sinó que ell i la seva amiga Becca seran els únics capaços d’enfrontar-se a un fantasma que amenaça el seu petit i tranquil poble.

CLOSER TO GOD (Billy Senese, 2014) Premiere europea

Un eminent científic genètic ha aconseguit l’impossible: clonar un ésser humà, un nadó anomenat Elizabeth. Ben aviat, bona part de l’opinió pública es llançarà a la jugular  del  professor,  ja  que  afirmen  que  la  seva  feina  va  en  contra  de  la  lògica humana i en contra de Déu. El que la gent no sap és que el bon doctor amaga un secret molt més  terrible… Quan l’ésser humà juga a ser Déu, les coses no sempre surten com un espera. Escrita i dirigida per Billy Senese, la història que ens explica s’acosta  molt  als  primers  treballs  de  Cronenberg,  en  els  quals  solia  tocar temàtiques molt semblants.

PHOBIA (ALONE) (Rory Douglas, 2013) Premiere espanyola

Jonathan MacKinlay  pateix  agorafòbia,  per la  qual  cosa  des  que  va morir la  seva dona no surt de casa. La seva vida és una espiral autodestructiva que s’agreujarà quan comenci a veure la seva difunta dona a diferents estances de la casa i la figura d’una  altra  dona  que  no  coneix. És  el  primer  llargmetratge  del  director  Rory Douglas Abel i aconsegueix imprimir una atmosfera opressiva i un ritme que creix a mesura que avança el metratge.

THE MAN IN THE ORANGE JACKET (Aik Karapetian, 2014) Premiere catalana

Cada  any,  el  festival  sol  presentar  una  pel·lícula  que  se  surt  del  que  és  habitual. Aquesta és la seva aposta d’aquest any. És un  film  tan violent i  fred com el seu protagonista.  La  curta  durada  del  film  i  aquest  aire  de  misteri  i  bogeria  que embolica  la  cinta  us  deixaran  enganxats  a  la pantalla.  L’armeni  Aik  Karapetian escriu i  dirigeix aquesta  sensacional  cinta  de  terror i  violència al llarg  de la  qual seguirem  les  aventures  del  seu  protagonista,  Dan,  un  home  turmentat  i  de mentalitat  volàtil  que  prefereix  els  cops  a  les  paraules  per  expressar  els sentiments.

I SURVIVED A ZOMBIE HOLOCAUST (Guy Pigden, 2014)

Parlem del film que posarà el colofó a aquesta edició, ja que el més nou del director Guy  Pigden,  una  hilarant  comèdia  de  zombis,  serà  el  que  tancarà  aquestes  12 Hores.  Possiblement estem  davant  de  la  pel·lícula  més  brètola  que  hem  vist  els darrers  anys,  carregada  de  personatges  estereotipats  i  situacions  d’allò  més surrealistes  i  còmiques.  Prepareu-vos  per  acompanyar  el  becari  Wesley Pennington durant les seves aventures en el rodatge d’una pel·lícula neozelandesa de zombis, un rodatge bastant complicat per les exigències dels seus protagonistes i pels zombis reals que abordaran els nostres protagonistes.

A més de la secció oficial del Festival, hi ha moltes d’altres activitats com La Retrospectiva -que enguany relaciona terror i erotisme amb pel·lícules com De Vierde Man o Rabid, el XIII CONCURS DE CURTS DE TERROR I GORE i d’altres activitats com taules rodones, presentacions de llibres, visualitzacions de documentals, etc

Entrades CÓMPRA-LES AQUÍ

– Abonament Festival (vàlid per a totes les sessions): 35€ taquilla – 32€ online
– Abonament de dimarts a dijous: 13€ taquilla – 9€ online
– Entrada marató 12 hores: 27€ taquilla – 25€ online
– Entrada individual retrospectiva: 3€
– Entrada individual Secció oficial: 4€
– Entrada curtmetratges: 8€ taquilla – 6€ online
20% de descompte en les entrades individuals de retrospectiva i Secció oficial amb els següent carnets:
– Carnet Jove 
– TresC
– Fnac
– Carnet de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here