Es planteja la gran porta d’entrada i sortida de la Diagonal des del Baix Llobregat. Sobre la taula ja hi ha un avantprojecte que Barcelona ha començat a treballar juntament amb els municipis de Sant Joan Despí, Esplugues i Sant Just, que són part i, de fet, grans beneficiaris. A banda i banda de l’autopista es construiran vials segregats per a bicis i vianants
Es tracta de crear un passeig urbà continu en paral·lel a la B-23, en els cinc quilòmetres que discorren des de l’entrada de Barcelona fins a la Ciutat Esportiva de Sant Joan Despí.
L’autopista no desapareix, es manté com a via segregada al tronc central, però des de la Zona Universitària de Barcelona, la Diagonal continuarà, a banda i banda de la B-23, en dos passejos amb voreres, carrils bici i calçada per a vehicles.
Antoni Poveda, alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB declarava a La Vanguardia que “aquesta nova Diagonal començarà a Sant Joan Despí. En aquesta zona hi haurà d’haver un important aparcament de cotxes, i d’allà, llançadores que connectin amb la futura estació d’autobusos prevista al parc de Cervantes on també s’accedirà a la línia 3 del metro i que permetrà que els ciutadans puguin distribuir-se per la ciutat”.
El projecte deixa oberta la porta a un altre tipus de transformacions, com ara cobrir la B-23 a l’altura del sector de Bellavista de Sant Joan Despí o ampliar el pont sobre l’autopista a la zona de TV3.
“Els usos seran similars als de la Diagonal, residencials i també activitat econòmica i per què no pensar en projectes com una altra espècie d’Illa?”, es pregunta l’alcalde de Sant Joan Despí.
Antoni Poveda, juntament amb una comitiva municipal, es reunirà a principis de l’any que ve amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i la ministra de Fomento, Ana Pastor, per exposar el projecte, encara que és el primer a reconèixer que es tracta d’una actuació a la qual li queden anys i treball per davant.