La baixllobregatina Laia Sanz (Honda), finalment es va classificar novena a la general de motos del Dakar 2015,  fet que la situa com la dona millor classificada sobre dues rodes de la història de la cursa

Fins a aquest dissabte la millor classificació d’una pilot femenina al Dakar de motos havia estat el desè lloc aconseguit l’any 1981 per la francesa Christine Martin.

En cotxes la millor pilot femenina de la història de la prova és l’alemanya Jutta Kleinschmidt, que es va imposar en la general absoluta de l’any 2011 al volant d’un Mitsubishi.

La pilot catalana, de 29 anys i setze vegades campiona del món (tretze de trial i tres d’enduro), va cedir la vuitena plaça a la jornada final davant l’eslovac Ivan Jakes, guanyador de l’última etapa.

Sanz es va defensar bé de l’atac de Jakes i en el segon control de pas es mantenia en el lloc, a 15 segons del seu rival.

No obstant això, el recorregut estava en molt males condicions per les intenses pluges caigudes, motiu pel qual l’organització de la provava  escurçar l’especial al CP2.

Uns quilòmetres abans d’aquesta improvisada meta, Laia Sanz va patir una caiguda en una zona molt lliscant pel fang i va perdre uns valuosos minuts que li van costar la vuitena plaça.

El seu millor resultat parcial a la carrera de 2015 va ser el cinquè lloc que va aconseguir en la vuitena etapa, una jornada en la que va arribar a rodar en tercera posició, a 44 segons del primer quan només faltaven 38 quilòmetres per al final.

Aquesta va ser la primera vegada en la història que una dona estava en disposició de lluitar per una victòria d’etapa en les 37 edicions del Dakar.

“Estic molt feliç per la carrera que he fet i per un resultat que no hagués somiat mai. Quan he arribat a la meta m’he abraçat a la meva gent i no he pogut evitar deixar anar alguna llagrimeta. Les emocions són molt intenses quan arribes al final d’una prova tan dura i el resultat fa que ho siguin encara més”, va dir la pilot de l’equip KH7.

“Ha estat un ral·li dur en el qual han passat moltes coses i en el qual tots hem patit molt fins al final. En l’última etapa he tingut la meva única caiguda en tot el ral·li. Ha estat en el fanguer que s’ha format, entre el quilòmetre 84 i el 100. Fins a aquest moment estava anant molt bé en l’especial, però en arribar al fang s’ha complicat tot. La pista estava fatal i la moto m’ha patinat de darrere i he acabat sortint per orelles (volant per sobre del manillar). He torçat el manillar i he perdut uns quants minuts”, va explicar.

“Clar que m’hagués agradat acabar octava però el Dakar té sorpreses fins a l’últim instant i, cal ser realistes, entre un lloc i l’altre no hi ha moltes diferències. Acabar novena és un resultat increïble”, va comentar Laia Sanz.

“La clau ha estat disposar d’una gran moto, haver pogut entrenar més que altres anys i haver fet dues carreres de preparació, tenir la dosi de sort que es necessita perquè al Dakar passen moltes coses, no haver patit caigudes (fins avui), cuidar la mecànica, haver encertat en la navegació i haver incrementat el meu ritme en moto”, va dir.

“Vull donar les gràcies, especialment a Honda i a HRC per confiar en mi i donar-me una moto tan bona com la CRF450 RAL·LI, a KH-7 per estar sempre al meu costat, a tots els patrocinadors per recolzar-me, a tot l’equip, al meu mecànic Alberto i a Virgínia que han estat amb mi treballant tots els dies en el Dakar, a tots els que m’ajuden, a la meva família i amics i a tots els fans per seguir-me i animar-me”, va concloure.

La Laia Sanz va néixer al Baix Llobregat, a la localitat de  Corbera de Llobregat, l’11 de desembre de 1985.

 

Font: EFE Imatge: Twitter @LaiaSanz_

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here