La Fira de la Candelera s’està acostant als seus límits de creixement en extensió i en assistència. Per aquest motiu l’organització aposta per millorar la qualitat de l’experiència dels centenars de milers de visitants que s’acosten a Molins de Rei amb canvis logístics, amb la reorientació d’alguns espectacles i amb una app per a telèfons mòbils. Aquesta aplicació es convertirà en una guia indispensable i en un estímul per compartir la Fira a través de les xarxes socials
El gran gruix de novetats de la 164ª Fira de la Candelera van enfocades a millorar l’atenció als visitants. En aquest sentit s’han ampliat les zones d’aparcament al Polígon el Pla, ocupant part de la carretera i deixant lliure els laterals, a més de recuperar l’aparcament del riu. En total s’habilitaran 600 places noves. La gent que les utilitzi podrà accedir al recinte firal amb el servei de busos llançadora que entre les 9:00 i les 22:00 de dissabte i diumenge farà recorreguts permanents des dels polígons El Pla i Riera del Molí.
Paral·lelament també s’han incrementat els lavabos (duplicant pràcticament els de l’edició anterior) i les àrees de descans (amb un nou punt al Pati del Palau), així com les hores destinades a la neteja de papereres, lavabos i recinte firal en un 35%. Pel què fa a la seguretat l’increment de la vigilància del muntatge i desmuntatge i en general de tota la Fira se situa en un 20%. També s’amplia un 30% la superfície de la Fira de Vins, a més d’utilitzar material de més qualitat pels tasts i degustacions. I una altra novetat és que al costat de la Fira de Vins, i per primer cop, es crearà una Food Trucks Area, amb quatre caravanes o camions de menjars diferents.
Però possiblement la novetat més destacada sigui el llançament d’una app per a telèfons intel·ligents que ja es pot descarregar gratuïtament des de les botigues Apple i Android. Aquesta aplicació vol ser una guia per a tots els visitants, ja que mostra de forma geolocalitzada el mapa de tots els sectors firals i de tots els serveis. També mostra una agenda que permet incorporar els actes als calendaris personals de l’usuari. Notícies, venda d’entrades per espectacles i connexió a les principals xarxes socials acaben de completar l’oferta pels visitants que se la descarreguin. A més, tothom que la tingui podrà rebre alertes push amb informació d’interès.
Durant la roda de premsa de presentació de totes les novetats, l’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha volgut subratllar que “l’Ajuntament està fent un gran esforç conscient que la Fira és la millor oportunitat econòmica per a la vila i hem d’aprofitar-la”. I és que al seu entendre, un dels principals secrets de l’èxit de la Candelera és que “la Fira manté l’esperit original de crear oportunitats econòmiques i per això ens hem obsessionat a preservar aquesta essència sense renunciar a incorporar constantment millores pels centenars de milers de persones que venen a veure’ns”. La Fira de la Candelera és una de les més visitades del país, amb més de 300.000 assistents a cada edició.
De la seva banda, el primer tinent d’alcalde, Xavi Paz, ha volgut subratllar que “hem adaptat la Fira als nous espais públics que hem generat recentment, com el Pati del Palau, els nous aparcaments asfaltats o les places que hem millorat”. Pel què fa a l’app Paz ha incidit en el fet que “hem ampliat els canals d’informació per arribar a més gent, d’una manera més directa i utilitzant les plataformes més modernes i esteses entre la població”.
La Fira de la Candelera té un cost aproximat de 480.000 euros per l’Ajuntament de Molins de Rei. Segons l’estudi que es va presentar l’any passat és la fira amb un impacte econòmic més gran de quantes s’han analitzat al país: per cada euro invertit en retornen 38’7, generant un negoci de 7’6 milions d’euros a la vila i la comarca.