L’entitat proposa un pla per impulsar l’estalvi energètic, millores al transport públic o aplicacions per a telèfons mòbils especifiques
Coincidint amb la inauguració de la temporada de platja el passat 28 de març, l’Associació d’Adjudicataris de Serveis de Platja de Castelldefels (AASPC), entitat que representa a nou guinguetes de la platja, ha engegat una iniciativa pionera en el sector que pretén liderar la conversió de la platja del municipi en una smart beach de referència.
“Per donar resposta al nous reptes de les ciutats costeres del segle XXI, que plantegen una complexa vida urbana i d’oci”, l’AASPC, integrada pels establiments Al Pairo, Carita Morena, Dolce Vita, El Capo, Ibiza, Iguana, Pura Vida, Tanit i Tibu-Ron, ha elaborat un pla bàsic per a la platja de Castelldefels que té com a objectiu “impulsar l’eficiència en les seves àrees claus a través de la tecnologia i la hiperconnectivitat”.
Aquestes àrees són l’estalvi energètic (control de la il·luminació i fonts d’energia renovable), la gestió i qualitat de l’aigua (reg intel·ligent), el transport públic (foment de la bicicleta, vehicles híbrids, semàfors regulables per l’usuari, aparcament més fàcil i ràpid i freqüència de pas adaptable), o la implantació d’aplicacions per a telèfons mòbils per informar del temps, el mar, la seguretat, el transport o els serveis, a més d’accés wifi a tota la platja i pals de recàrrega de bateria de telèfon mòbil gratuïts.
Segons Raúl Vidal, president de l’AASPC, “la iniciativa neix amb la voluntat de situar la platja de Castelldefels com a referent d’smart beach al litoral català, perquè gaudim d’elements prou potents per esdevenir-ho: tenim una universitat tècnica, la UPC, i som veïns de Barcelona, que s’ha convertit en una capital mundial capdavantera en l’àmbit de les smart city”.
“Creiem necessari aportar la nostra visió empresarial de com s’ha de desenvolupar tot aquest procés, que inclou la forma de trobar recursos econòmics, la necessitat de col·laboració entre distintes administracions, la implicació d’empreses del poble i de fora, el treball de recerca d’una universitat de referència mundial com la UPC o la conscienciació de la ciutadania”, remarca Vidal.
Vidal, que a apart d’empresari i emprenedor és també llicenciat en Telecomunicacions per la UPC de Castelldefels, afegeix que “des de les guinguetes hem fet en els últims anys una labor prou important de revitalització de la platja i, en conseqüència, de l’economia general del poble. Però per a situar a Castelldefels en un lloc de privilegi en l’àmbit del turisme de qualitat, amb tota la generació de llocs de treball que això comportaria, hem de dur a terme un nou esforç que ens permeti d’assolir els estàndards d’innovació i sostenibilitat que el client actual ja demanda, i que cada cop exigirà més”.
Font: Ajuntament de Castelldefels