La ministra de Foment, Ana Pastor, ha garantit aquest dijous que al llarg de l’any 2017 entrarà en servei la variant de la N-340 a Vallirana, les obres de la qual es van reprendre a la fi de 2014 després d’estar paralitzades a causa de les restriccions pressupostàries
En una visita a les obres de la variant a Vallirana, la ministra ha declarat que “se está trabajando al máximo y si no hay ningún problema técnico, se termina la obra en 2017”.
Aquestes obres, de 2,4 km de longitud, inclouen un túnel de dos tubs, un per cada carril, de 1,4 km cada un, i en aquests moments queden uns 160 i 300 metres pendents de perforar, respectivament, que, segons ha destacat Pastor, es perforen manualment.
Davant la preocupació de l’ajuntament de Vallirana perquè els Presupuestos Generales del Estado de 2016 havien modificat la quantitat de les inversions previstes per la variant, fixant la seva finalització al 2018; la ministra de Fomento ha aclarit que “el presupuesto tiene unas cantidades consignadas en los años siguientes como todas las grandes obras, porque hay que hacer liquidaciones y hay un periodo de garantía; pero si no hay ningún problema, la obra en 2017 está terminada”.
Pastor ha visitat els túnels de la futura variant acompanyada per l’alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez, y per la delegada del Gobierno a Catalunya, Llanos de Luna.
L’alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez, ha celebrat la visita de la ministra i ha afirmat que confía en la seva paraula perquè “este ministerio ha cumplido todo lo que ha dicho que haría”.
Així mateix, ha confiat en que el futur Govern de l’estat que surti de les properes eleccions del 20 de desembre, mantindrà el compromís amb aquestes esperades obres.
Pastor també ha elogiat la feina feta a Catalunya des del ministeri que lidera, durante aquesta legislatura: “El balance es muy bueno para todos los catalanes y para todos los españoles, y si a alguno no le gusta pues que se aguante”, ha reblat.
Finalment, la ministra ha dit que “se está haciendo un esfuerzo importante por una obra tan demandada por Vallirana, por sus vecinos y por toda la comarca, una infraestructura que es costosa pero que va a merecer la pena porque esta variante va a significar una conectividad magnífica”.