Del 5 de novembre al 27 de desembre, els autors de la SGAE pagaran la meitat de l’import de les entrades del Circuit de Cinema Català, que duran a terme la Fundació SGAE i l’Acadèmia del Cinema Català per impulsar i difondre el cinema en llengua catalana. El circuit projectarà deu pel·lícules a quinze sales de Catalunya amb preus al 50%
La iniciativa pretén donar una segona oportunitat a les pel·lícules que han estat nominades o que han guanyat Premis Gaudí, amb l’objectiu de donar visibilitat als guionistes, directors i compositors de bandes sonores membres de la SGAE, dels quals 26 participaran en les projeccions per presentar les seves pel·lícules i obrir espais de debat amb el públic, amb la finalitat de fomentar una “festa cinematogràfica a cada lloc”.
Les 15 sales de cinema participants al voltant del territori català, i exceptuant Barcelona, han escollit les pel·lícules que projectaran d’acord amb l’interès del seu públic.
“A la capital ja s’ensenya la diversitat del cinema, però en el territori no, cosa que és contradictori perquè al públic li interessa la creació de proximitat”, va dir en roda de premsa la presidenta de l’Acadèmia de Cinema Català, Isona Passola.
Aquesta primera edició del Circuit pretén ser l’inici d’una “xarxa estable de distribució del cinema català pel territori amb la idea de crear fidelitat pel propi cinema”, ha indicat Passola, amb pel·lícules que “encara són novetat i que ja han passat pels circuits comercials de Barcelona”.
Pel·lícules com “10.000 km”, “Barcelona, nit d’estiu” o “Tots volem el millor per a ella” es projectaran a cinemes de Tarragona (Tarragonès), Badalona (Barcelonès), Ripoll (Ripollès), Puigcerdà (Cerdanya) o Tàrrega (Urgell), entre d’altres.
El president del Consell Territorial de la SGAE a Catalunya, Eduard Iniesta, va expressar la preocupació perquè el cinema “propi” s’estigui perdent a les cartelleres, i va remarcar que la intenció “no és abaratir, sinó que se sàpiga que el cinema català és present”.
“El problema del cinema és que competim amb el millor que s’ha fet a Europa i en el món, i la campanya busca en aquest sentit comunicar la necessitat de crear hàbit i curiositat pel que es fa aquí, per la qual cosa esperem que tingui la continuïtat necessària”, va concloure Isona Passola.