Apunten que hi ha hagut un increment “sensible” del consum d’aquest tipus d’aviram gràcies a una major distribució i a les campanyes gastronòmiques

Els criadors de Gall Blava del Prat de Llobregat afronten la campanya de Nadal amb la previsió de vendre més de 4.000 exemplars. És una xifra que s’ha incrementat “sensiblement” els darrers tres anys, sobretot perquè han crescut els punts de distribució i gràcies també a la difusió del producte que fan les campanyes gastronòmiques.

Així ho han assegurat a l’ACN representants dels criadors. Malgrat hi pugui haver un repunt de comprador individuals, el Consell Regulador del Pollastre i Capó del Prat apunta que l’activitat es focalitzarà als establiments.

Així doncs, les vendes del Pollastre Pota Blava del Prat tenen el seu “punt àlgid” durant les festes de Nadal, quan es disparen els consumidors que aposten per “aviram de qualitat”, com ha explicat a l’ACN el Secretari del Consell Regulador de Pollastre i Capó del Prat, Vicenç Tirado.

En concret, durant la campanya nadalenca, calculen que es vendran 4.000 exemplars, mentre que en el conjunt de tot l’any se’n poden arribar a vendre un màxim de 6.000.

Tirado ha assegurat que els darrers anys el creixement de vendes ha estat molt tímid, però ha apuntat que s’han aconseguit nous consumidors gràcies a les campanyes gastronòmiques, que han fet de “prescriptors” tant a nivell de menús en restaurants com de tapes.

Un exemple d’aquest tipus de difusió, ha recordat, es produeix durant la Fira Avícola dels propers 12 i 13 de desembre, quan s’exposen milers d’exemplars alhora que es poden degustar receptes variades tant al recinte firal com als restaurants de la ciutat amb menús especials.

Pel que fa al perfil dels consumidors de Pota Blava, fonamentalment es tracta de veïns del Prat i del Baix Llobregat, que s’adrecen als establiments a comprar-lo.

Al Prat és un únic criador el qui concentra tota la producció enfocada a les vendes, mentre altres productors fomenten la raça com a activitat econòmica complementària a la pagesia.

Tirado ha assegurat que el consum de Pota Blava està molt arrelat entre els pratencs, i ha senyalat que és fruït “d’un camí iniciat fa molts anys”. Alhora, ha dit que comptar amb el distintiu IGP des de 1996 “és un element que ajuda a valorar la seva qualitat, ajudant al territori per a conservar la seva producció” i contribueix també a les vendes fora de la ciutat.

En aquest sentit, ha afirmat que comptar amb productes com el Pollastre Pota Blava reconeguts amb l’IGP ha de ser “un orgull pels catalans”, i ha demanat fomentar-ne la continuïtat per la identitat que representa.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here