La de KH-7 i el KTM Factory Ral·li Team es va trobar a Pela Renet inconscient al quilòmetre 402 i va quedar-se al seu costat durant al voltant de 35 minuts esperant l’evacuació mèdica.”Em vaig espantar molt. Per un instant vaig pensar el pitjor. Va trigar molt a tornar en si”. Fins a aquest instant, la baixllobregatina estava protagonitzant una gran carrera, rodant entre el 11º i el 14º lloc. Segons fonts de l’equip, s’espera que l’organització li retorni el temps que va estar aturada ajudant al francès
Estava fent una etapa espectacular, rodant entre el 11º i el 14º lloc, prop del capdavant de la carrera, però en el quilòmetre 402 es va trobar al pilot de Husqvarna Pela Renet accidentat. La de Corbera no va dubtar un instant i va parar a socórrer al francès, sacrificant el resultat de la quarta especial del Ral·li Dakar 2016, a costa de que li retornin els prop de 36 minuts que va romandre aturada i que l’han postergat al 53è lloc de l’etapa.
“M’he espantat molt quan he trobat a Pela tirat al camí. Estava inconscient però al primer moment he temut el pitjor. No reaccionava i ha trigat molt a tornar en si”, relatava la pilot de KH-7 i el KTM Factory Ral·li Team.
“He intentat avisar a l’organització però no funcionava el Iritrack. Jo els sentia però ells a mi, no. Després de diversos intents he trucat amb el meu telèfon a l’Alex Doringer, el meu cap d’equip, perquè donés l’avís i al cap de molt poc ha arribat l’helicòpter mèdic i l’ han evacuat, però en tot aquest procés ha passat més de mitja hora”, comentava.
Posteriorment, ASO va comunicar que el francès tenia un traumatisme cranial, a més d’altres lesions, si béel seu estat no revesteix gravetat.
Fins a aquest instant estava rodant dins del top 15 protagonitzant una etapa formidable, precisament seguint d’a prop al campió del món de motocròs i de enduro, que li feia de llebre a la baixllobregatina. “Al principi del dia Pela m’ha passat i m’ha anat molt bé perquè l’he seguit i això m’ha fet anar més ràpida. He avançat a David Casteu i a Iván Cervantes. Tota l’estona anava a un minut o mig minut de Pela fins que m’he l’he trobat. Quan he tornat a la carrera he anat més lenta perquè quan et trobes un accident d’aquest tipus se t’encongeix el cos. Avui l’especial tornava a ser molt ràpida amb molts moments d’anar a fons”.
Es dóna el cas que Laia Sanz ja es va trobar a Pela Renet accidentat en el Ral·li del Marroc -a principis d’octubre- amb un traumatisme cranioencefàlic i fractura de mandíbula.
Incident al marge, la pilot de KH-7 i el KTM Factory Ral·li Team assegurava sentir-se molt bé i esperava seguir mantenint la seva bona actuació: “De moment em sento molt sencera, l’altitud no m’ha afectat i la moto està anant molt bé. Demà intentaré fer novament el mateix: seguir la meva carrera. Cal anar pas a pas”.
Avui dijous, amb la disputa de la cinquena etapa, entre San Salvador de Jujuy i Uyuni, finalitzarà la segona part de l’etapa marató. Aquesta nit, la moto de Laia Sanz i les de la resta de participants han dormit en parc tancat, sense possibilitat de manteniment.
Classificació etapa 4:
1. Paulo Gonçalves (Honda) 4h07’19”
2. Ruben Faria (Husqvarna) +2’35”
3. Kevin Benavides (Honda) +2’37”
4. Joan Barreda (Honda) +3’11”
5. Toby Price (KTM) +4’01”
…
53. Laia Sanz (KTM) +42’36”
Classificació general:
1. Paulo Gonçalves (Honda) 10h35’17”
2. Kevin Benavides (Honda) +2’17”
3. Joan Barreda (Honda) +3’03”
4. Stefan Svitko (KTM) + 5’22”
5. Ruben Faria (Husqvarna) +5’24”
…
38. Laia Sanz (KTM) +54’32”
Font: www.laiasanz.com