Segons López, el col·lapse a les urgències ha estat causat perquè l’hospital “és petit, està infrafinançat i hi ha molt pocs recursos humans per al volum de treball existent”.
Augment d’un 20% dels pacients durant l’hivern
L’Hospital de Viladecans ha reaccionat a les crítiques dels treballadors i ha assegurat que la situació en les urgències d’aquest centre sanitari s’ha “normalitzat” i que en els últims dies ha reforçat aquesta àrea per fer front a la major afluència de pacients, que va arribar a ser d’un 20% més.
El centre ha assegurat que a data d’avui està al 100% de la seva capacitat i que des de l’1 de gener té activat un pla d’hivern per afrontar l’increment de la demanda pròpia d’aquestes dates.
En la darrera setmana l’Hospital de Viladecans ha registrat un increment en el nombre de pacients d’urgències, bàsicament per patologies respiratòries, la qual cosa “ha comportat un reforç a l’àrea d’urgències amb professionals d’infermeria, i l’agilització de les altes a domicili abans de les dotze hores”, segons ha detallat l’hospital en un comunicat.
L’increment de la demanda assistencial “va ser especialment rellevant els dies 4 i 5 de gener, amb un augment d’un 20% de les visites a urgències”, ha concretat l’hospital.
La població de referència de l’hospital de Viladecans és de 180.000 persones i engloba els municipis de Begues, Castelldefels, Gavà, Sant Climent i Viladecans.
Font: EUROPA PRESS