Va tenir lloc una reunió entre el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, i el mànager tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto; en què el representant de l’AMB va presentar la proposta de creació de zones de baixes emissions, que es va donar a conèixer la setmana passada

Segons Poveda, “aquesta proposta busca anar a favor de tothom i no perjudicar ningú. És per això que és essencial buscar el consens entre tots els col·lectius i institucions implicats, tant per donar més força a les mesures com perquè tothom s’hi senti representat. Al cap i a la fi, l’objectiu últim és millorar la salut dels ciutadans, una fita amb la qual tothom ha d’estar d’acord”.

És precisament amb l’objectiu de crear aquest consens que Poveda mantindrà reunions, durant les properes setmanes, amb diferents organismes com ara tots els grups polítics representats al Consell Metropolità, els ajuntaments metropolitans, les administracions supramunicipals, etc.

La proposta de l’AMB preveu crear zones diferenciades repartides pel territori metropolità:

  • Una zona de baixes emissions metropolitana, per a tot el territori AMB (36 municipis)
  • Una zona de baixes emissions urbana, per a l’àmbit delimitat per l’anell de les rondes de Barcelona.
  • Zones urbanes d’atmosfera protegida (ZUAP), prop de localitzacions especialment sensibles, com ara les escoles.

A cada nivell s’aniran restringint les condicions d’accés dels vehicles en funció del seu grau de contaminació.

Tot i que la proposta contempla crear aquestes zones en els propers anys, començant amb algunes actuacions el 2018, aquests terminis encara no estan estipulats, i és en reunions com la d’ahir on es crearà el consens entre els actors implicats, per fixar finalment els terminis en els grups de treball del Consell de Municipis per a la Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica.

La proposta també inclou mesures referents a l’ambientalització de les flotes públiques, amb un horitzó ben definit, el 31 de desembre de 2020:

  • Transport públic urbà (autobusos): es proposa que el 2020 s’hagin eliminat totalment els vehicles dièsel més contaminants i que, a partir d’ara, l’AMB adquireixi únicament nous autobusos híbrids, elèctrics i de gas natural.
  • Taxi: es continuarà promovent la compra de vehicles no contaminants. L’objectiu proposat és que el 2020 menys del 50% dels taxis siguin dièsel, i de cara al 2025, menys del 33%.
  • Flotes de servei públic de l’AMB i dels ajuntaments: es tendirà cap a un parc sense dièsel, a partir del finançament d’unitats noves de baixes emissions i preferentment elèctriques

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here