L’alcaldessa es reunirà el proper 14 de març amb els responsables de la companyia per “parlar sobre la necessitat de que Endesa es comprometi a implementar millores en l’actual xarxa de subministrament elèctric”. L’Ajuntament ha obert també un canal al servei dels afectats per centralitzar les reclamacions
Arran dels repetits talls en el subministrament elèctric que han afectat a àmplies zones de la ciutat, el govern municipal ha decidit demanar explicacions a la companyia elèctrica alhora que ha convocat per al proper 14 de març una reunió urgent amb la directora general d’Endesa Catalunya, Isabel Buesa, i els responsables de la xarxa per expressar la seva preocupació i obtenir més informació sobre aquests episodis.
“En els darrers mesos els veïns i veïnes de Castelldefels han patit greus incidències. A les petites avaries sectorials, que son una constant des de fa més temps i a les que dissortadament ja estem acostumats per la seva reiteració en el temps, s’han afegit incidències de més gravetat, amb talls que han afectat a milers de persones, d’una major duració en el temps i que han comportat greus perjudicis econòmics tant a particulars com a comerciants de la nostra ciutat”, expressa l’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, en una carta adreçada a Endesa.
Per aquests motius, l’Ajuntament reclama una explicació oficial sobre la causa d’aquestes incidències i la seva reiteració en el temps.
A més, demana una reunió, amb caràcter d’urgencia, per tal d’obtenir aquesta informació i per parlar sobre la necessitat de que Endesa es comprometi a implementar millores en l’actual xarxa de subministrament elèctric de Castelldefels.
L’Ajuntament obre un canal per centralitzar les reclamacions
Amb la voluntat de facilitar un canal públic perquè els veïns i veïnes de la ciutat puguin fer arribar les seves reclamacions, l’Ajuntament manté obert un canal a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC – omic@castelldefels.org).
En aquesta bústia de reclamacions, els afectats han de fer constar el dia de la seva incidència, les hores que van estar sense llum i han d’adjuntar una factura d’Endesa.
Aquestes reclamacions es poden fer a títol individual, tant particulars com comerciants; i també de forma col·lectiva, per exemple a través d’una comunitat de veïns.
Un cop recopilades aquestes reclamacions, l’OMIC les remetrà a la companyia i s’elaborarà un dossier perquè la directora general d’Endesa Catalunya tingui també constància d’aquest historial de reclamacions.
Els últims talls de subministrament més greus ha estat els següents:
- 17 novembre de 2015, amb 3.700 abonats afectats
- 27 desembre de 2015, amb 6.462 abonats afectats
- 12 febrer de 2016, amb gran afectacióals barris de la platjade Castelldefels
Font: Ajuntament de Castelldefels (elCastell)