Del 3 de març al 3 d’abril torna el Març Gastronòmic, amb les jornades gastronòmiques del Pota Blava i la Carxofa Prat, que donen l’oportunitat de degustar menús elaborats amb Pota Blava i Carxofa Prat a vint restaurants del Prat, Molins de Rei, Gavà, Sant Joan Despí, Sant Boi de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat i Berlín.
COM FUNCIONA?
En l’edició 2016 es podrà escollir entre els menús amb l’acompanyament de la beguda, a triar entre diferents opcions:
- Dues Moritz · 2. Una Moritz i una copa de vi · 3. Dues copes de vi
[Aperitiu] + 1er plat + 2on plat + les postres + beguda
MARÇ GASTRONÒMIC TAMBÉ A BERLÍN!
Arrenca l’inici de la col·laboració de l’AGT amb aquesta ciutat i durant aquest any organitzaran diversos actes per donar protagonisme als productes pratencs i del Parc Agrari del Baix Llobregat a Berlín, ciutat de referència dins de la gastronomia europea.
Paco Pérez [xef] i Monty Aguiló Wray [xef executiu] del restaurant Cinco de l’Hotel Das Stue de Berlín van conèixer de la mà de l’AGT els projectes gastronòmics lligats al producte del Baix Llobregat i sembla que hi va haver una gran connexió.
D’aquesta trobada va sorgir la idea de col·laborar i es van posar a treballar per oferir un menú de Pota Blava i Carxofa Prat al Març i unir-se a la festa del Març Gastronòmic 2016.
MARÇ GASTRONÒMIC TAMBÉ ÉS REGIÓ EUROPEA DE LA GASTRONOMIA
La Regió Europea de la Gastronomia és una iniciativa, impulsada per una plataforma de regions europees i administrada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT), que compta amb el suport de les institucions europees.
Es pretén promoure els productes locals, la cuina i el territori com una clau per al desenvolupament sostenible.
El Baix Llobretgat té un ric i extens patrimoni en aquest àmbit, que l’obtenció del reconeixement com a Regió Europea de la Gastronomia 2016 contribuirà a difondre i promoure.
En aquest sentit, l’AGT s’afegeix a l’objectiu de promoure els productes alimentaris i la gastronomia del Parc Agrari del Baix Llobregat com la Carxofa Prat i el Pota Blava com elements essencials de la identitat del país, així com agents clau en la promoció turística.
Continuarà l’aposta per la innovació, les xarxes socials i la cultura
Com en totes les iniciatives que impulsa AGT, la comunicació de l’oferta gastronòmica serà important. Per a aquest projecte es renova la web (www.marcgastronomic.cat) i les xarxes socials seran la referència a través dels perfils de Facebook, Twitter i Instagram d’AGT i un bloc informatiu.
www.marcgastronomic.com Facebook Twitter
Organitzen: Associació de Gastronomia i Turisme (AGT) i Ajuntament del Prat de Llobregat • Patrocinador principal: MORITZ