El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha instat el cessament “immediat” d’un anunci institucional sobre la línia 9 del Metro de la campanya ‘Benvinguda Línia 9!’ que “emfatitza l’acció de l’Administració promotora”, és a dir, la Generalitat

ACN Barcelona.-L’espot analitzat es va emetre per Catalunya Ràdio el 19 de febrer. La decisió, que ha estat motivada arran d’una actuació d’ofici, s’ha pres en un acord del ple que el CAC ha celebrat aquest dimarts.

L’entitat considera que la falca destaca la gestió o els objectius assolits pel Govern a través d’una veu en off que indica: “La Generalitat de Catalunya fa realitat la seva obra més ambiciosa”.

Des del CAC es recorda que l’apartat 1 de l’article 109 de la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya (LCA), disposa que la publicitat institucional per ràdio i televisió que emetin les administracions públiques de Catalunya, resta subjecta al que estableix la legislació de la publicitat institucional.

També subratlla que I’apartat 2 del mateix precepte estableix que la publicitat institucional només pot tenir com a objecte la informació sobre els serveis públics, no pot promoure ni desenvolupar campanyes que tinguin com a finalitat destacar la gestió o els objectius aconseguits pels poders públics i no pot induir a confusió directa o indirecta en relació amb elements identificatius de partits polítics o de les campanyes de propaganda electoral.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here