Com cada any, amb l’arribada de la Setmana Santa arriba també la tradició de les Mones, figures de xocolata que els padrins compren als seus fillols pel Dilluns de Pasqua. Com també sol ser habitual en les darreres temporades, les novetats les marquen els personatges de moda d’àmbits com la televisió, el cinema i el fútbol
Els pastissers catalans preveuen vendre entre 610.000 i 650.000 mones artesanes aquesta campanya 2016. El president del Gremi de Pastissers de Barcelona, Elies Miró, diu que la tradició es manté perquè tots els padrins volen que els seus fillols tinguin la mona i per tant, la demanda està bastant estabilitzada.
Al Baix Llobregat, Anna Maria Olivella, propietària de la Pastisseria Torradeflot de Gavà, explica que “aquest any els temes de moda són Star Wars i La Patrulla Canina com a novetat, i ja com a clàssics que aguanten any rere any estan les mones del Barça i de Frozen”.
Respecte als preus de les mones d’enguany, Olivella confessa que “intentem adaptar els preus cada any, calculem molt abans de marcar un preu per tal que sigui accessible, i a més hi ha mones de totes les mides, grans i petites, així que crec que tothom pot acabar content”.
La tradició de les Mones de Pasqua ha evolucionat molt amb els temps i amb els gustos actuals de la canalla. Un dels aspectes que més ha variat és el dels colors, ja que ara les figures ja no són solament del color de la xocolata amb la que es solien fer: “avui dia es duu molt el color perquè tot tan negre de vegades no llueix, hem hagut d’anar posant colors i tot i que abans tot era negre, ara no és així”.
Font: Ajuntament de Gavà (elBruguers)