Per aconseguir-ho, Joan Ramon Casals i Anna Simó reclamen a l’Estat les inversions pendents en Rodalies així com executar amb caràcter d’urgència el projecte de la línia Castelldefels-Cornellà i la finalització de la Línia Vandellós-Tarragona

Després de votar contra una proposta similar a la Comissió de Territori, els diputats de Junts pel Sí Joan Ramon Casals i Anna Simó han volgut deixar clar el posicionament del grup i han entrat al registre del Parlament de Catalunya una proposta de resolució en la qual demanen “continuar treballant per millorar la freqüència d’aturada dels serveis de Rodalies de Catalunya al municipi de Viladecans” i que aquesta proposta es tingui en compte en el marc de “de l’estudi global de reconfiguració dels serveis de les Rodalies de Catalunya en el seu conjunt i més concretament amb la nova oferta que caldrà oferir en els serveis cap al sud del territori amb l’entrada en funcionament del nou corredor Vandellòs-Tarragona“. A més, els diputats reclamen a l’Estat que “elabori i executi amb caràcter d’urgència el projecte de la línia Castelldefels-Cornellà“.

El Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant per millorar la freqüència d’aturada dels serveis de Rodalies de Catalunya al municipi de Viladecans però hi ha la dificultat que cada aturada representa un increment mínim d’entre 4 i 5 min en els trens que s’aturin, repercutint en trens que fan el trajecte Tarragona-Barcelona per aquesta via. “Fer una modificació, sense adaptar tota la línia, i sense dotar de més capacitat a tota la xarxa de Rodalies, comporta modificar els intervals de pas de les expedicions que paren a Viladecans alterant les parades d’algun dels trens actuals semidirectes i/o modificant els horaris dels que ja hi paren, amb conseqüències sobre tota la línia“, han explicat els diputats de JxSí.

És per això que es considera necessari “invertir el temps suficient per informar als usuaris i persones afectades i prendre totes les decisions i mesures adients perquè aquests canvis generin el mínim de repercussions en la resta de l’R2“. “Incrementar la freqüència de parades de tren a l’estació de Viladecans és una modificació que cal plantejar de forma conjunta a tota la línia”, han continuat els diputats, i “la clau serà l’entrada en funcionament del nou corredor Vandellòs-Tarragona, que hauria d’haver finalitzat el 2015, i que l’estat espanyol, ara preveu que acabarà el 2017“.

Casals i Simó han recordat que la xarxa de Rodalies de Barcelona ja fa anys que arrossega una greu manca d’inversions per part de l’estat espanyol. “Aquestes inversions possibilitarien, entre d’altres, millorar la freqüència de trens en línies com la R2, i l’increment de freqüències a l’estació de Viladecans“, han apuntat. En aquest sentit, han assenyalat “la necessitat d’inversions per tal de millorar l’entrada del túnel de Barcelona, o inversions més importants com la línia Castelldefels-Cornellà, que hauria d’haver estat acabada el 2015, i de la que hores d’ara no hi ha ni projecte; o el corredor Vandellòs-Tarragona, que fa més d’un any que hauria d’haver finalitzat“.

Per totes aquestes raons, la proposta de resolució de Junts pel Sí reclama, literalment:

  • Continuar treballant per millorar la freqüència d’aturada dels serveis de Rodalies de Catalunya al municipi de Viladecans i que es faci, informant i tenint en compte els usuraris de la línia i generant les mínimes repercussions a la resta de l’R2.
  • Sol·licitar que el Govern de la Generalitat tingui en compte aquesta proposta en el marc de l’estudi global de reconfiguració dels serveis de les Rodalies de Catalunya en el seu conjunt i més concretament amb la nova oferta que caldrà oferir en els serveis cap al sud del territori amb l’entrada en funcionament del nou corredor Vandellòs-Tarragona.
  • Instar el govern de l’Estat a elaborar i executar amb caràcter d’urgència el projecte de la línia Castelldefels-Cornellà.
  • Instar el govern de l’Estat a garantir la finalització de la Línia Vandellòs-Tarragona sense més retards.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here