El projecte consisteix en la construcció d’una plataforma segregada de la carretera que inclourà un carril bus i un carril bici de 15 quilòmetres i unirà cinc municipis del Baix Llobregat: Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels
L’AMB i la Generalitat de Catalunya han presentat el nou projecte d’integració urbana i de millora de la mobilitat de la carretera C-245 que permetrà integrar un carril bus segregat de 13 quilòmetres, que unirà Cornellà de Llobregat amb Castelldefels i un nou carril bici.
L’actuació també implementarà una línia d’autobús exprés d’alta ocupació (BRT).
La carretera C-245, un eix viari d’alta densitat que connecta Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Cada dia conflueixen en aquesta via més de 35.000 passatgers de bus.
En el tram més carregat, hi conflueixen 14.300 i 18.000 vehicles privats. Aquesta alta densitat de circulació de l’antiga carretera comarcal penalitza significativament el temps de recorregut de les línies d’autobús que circulen per la C-245.
La intervenció, amb un pressupost total de 26,3 milions d’euros, estarà cofinançada pel món local, liderat per l’AMB, i per la Generalitat i començarà a ser realitat el 2017.
El nou projecte, presentat per Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), aposta per la pacificació de la via i dóna prioritat al transport públic i a la bicicleta en detriment del cotxe privat.
La integració de la C-245 esdevindrà el punt de partida d’un gran procés de reurbanització de tota l’àrea i suposarà, gràcies a la implantació de mobilitat més sostenible, una notable reducció de la contaminació atmosfèrica i una millor qualitat de l’aire de la metròpolis.
Font: AMB