La Federació d’Associacions de Veïns de Manresa i la plataforma No + morts a la C-55 volen tornar a reivindicar el desdoblament de la carretera C-55 i i la gratuïtat de la C-16 i denunciar que la C-55 és una via absolutament saturada per l’alta densitat de trànsit, i que fa anys que no respon a les necessitats de comunicació de la comarca

El president de la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, Enric Martí Saumell, un dels portaveus de la plataforma No més morts a la C-55, ha lamentat que malgrat l’alta sinistralitat d’aquesta via, des de l’any 1999 fins ara la Generalitat pràcticament no hi ha invertit res, ja que, afirma Martí, s’ha preferit apostar per la C-16. Des de la plataforma han destacat que des de l’any 2000 i en els seus 30km, ja han mort més d’un centenar de persones a la carretera C-55, a més de centenars de ferits de major o menor gravetat. 

Davant aquestes xifres, des de la plataforma es pregunten quan el govern per fi es decidirà a desdoblar la carretera C-55, que des de fa 40 anys té el mateix traçat. Enric Martí ha recordat que diàriament circulen per la C-55 més de 35.000 vehicles, però per contra, l’opció que pren la Generalitat és bonificar el peatge de la C-16 quan, assegura, “no és cert que sigui una via paral·lela a la C-55”. D’aquí que la plataforma reclami el desdoblament de la C-55, i en tot cas la gratuïtat de la C-16 sempre que aquesta també enllaci amb l’autovia A-2 a través de la B-40 (Quart Cinturó), carretera que també està pendent d’acabar-se. Per Enric Martí, el desdoblament no només s’ha de fer per evitar més morts, sinó també per millorar la competitivitat de la Catalunya Central.

Enric Martí ha destacat que la demanda de la plataforma l’han feta seva també els alcaldes dels municipis del Bages, que fa sis mesos van signar un manifest reclamant el desdoblament de la carretera. L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat també s’ha unit a aquest reclam que ha tingut com a resposta de la Generalitat, segons Martí, que abans de decidir si es desdobla o no la C-55 cal acabar d’omplir la C-16. I per fer-ho, lamenta, s’apliquen bonificacions en la C-16 que el que fan és donar beneficis a una empresa privada amb diners públics.

El portaveu de la Plataforma No més morts a la C-55 ha demanat a la ciutadania que participi en el tall d’aquest dissabte, que es convoca arran l’atropellament mortal del passat dia 13 de juny d’un jove olesà de 18 anys.

Des de l’Ajuntament d’Olesa, el portaveu municipal, Jordi Martínez, ha reiterat que aquesta és una carretera “massa perillosa per als usos que se li donen” i que “no pot ser que estigui en aquest estat”. Segons Martínez, l’Ajuntament d’Olesa va demanar en diferents ocasions a l’anterior conseller de Territori, Santi Vila, una solució per a l’alta sinistralitat a la C-55, i arran les converses, ha recordat, s’hi van fer algunes millores “que no han estat la solució”. La solució passa, ha dit Martínez, pel desdoblament de la carretera i la gratuïtat de la C-16, en tota cas. Diferents membres de la corporació municipal seran aquest dissabte a la concentració i tall de la C-55 per donar suport al reclam de desdoblament que acabi amb l’alta sinistralitat de la via.

Font: Ajuntament d’Olesa de Montserrat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here